Az elmúlt évben az EU autópiaca 1,7 százalékkal szűkült, a Dacia eladásai azonban 23,3 százalékkal 289 ezer darab fölé emelkedtek. Az idei első két hónapban ugyan a 27 országban már 6,6 százalékkal élénkültek az eladások, a Dacia azonban 36 százalékkal 55 ezerre emelte forgalmát. A Renault olcsó almárkája ezzel olyan neveket előzött meg, mint a Kia (47 568 darab) Seat (42 329 darab) vagy a Suzuki (23 864 darab).
A márka legnépszerűbb modellje a már több mint száz országban kapható és Románia mellett Brazíliában, Kolumbiában, Oroszországban és Indiában összeszerelt terepjáró, a Duster. „A Duster vitathatatlanul világsiker, amely új vásárlókat nyert meg a Renault csoport számára. Négy évvel ezelőtti bevezetése óta egymillió Duster talált gazdára világszerte” – mondta a Renault csoport illetékes értékesítési vezetője, Arnaud Deboeuf.
Jóllehet a Duster annak ellenére, hogy igen meggyőzőek a terepjáró tulajdonságai, a SUV kategóriában kifejezetten olcsónak számít, a szaksajtó inkább a legjobb ár-érték arányú összkerekesként tartja számon. És ez a minőséget jelzi. Nem is csoda, hogy az egymillió darabból több mint 145 ezer Franciaországban kelt el. Ennél nagyobb számban csupán Oroszországban vásárolták, ahol 152 ezer talált gazdára.
A Dacia előbb Kelet-Európában lett a Lada utódja, mára azonban már a Duster az orosz piacon is sokakban feledteti a Lada Nivát. Az AvtoVAZ által üresen hagyott piaci résbe ügyesen nyomult be a Renault/Dacia. A Renault által 1999-ben megvásárolt csődközeli romániai gyár néhány év alatt profitcentrummá vált. A Morgan Stanley becslése szerint a Dacia Automobile SA 8-9 százalékos haszonkulccsal dolgozik, ami a prémium autók gyártóira jellemző.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.