A Lufthansa szerdai, honlapjukon olvasható tájékoztatás szerint márciusban 8,1 millió utast szállítottak, amely 0,9 százalékkal alacsonyabb az előző év márciusi adatokhoz képest, töltöttségi mutatójuk pedig 2,6 százalékponttal 76,9 százalékra mérséklődött.
Az első negyedévben összesítésük szerint 21,7 millió utasa volt a Lufthansát, a diszkont Germanwings-et, a Swisst és az Austrian Airlinest is magába foglaló csoportnak, ez fél százalékkal magasabb 2013 első negyedévéhez viszonyítva, ugyanakkor a járatok kihasználtsága fél százalékponttal alacsonyabb (75,6 százalék), mint tavaly ebben az időszakban.
A Lufthansa 1,5 százalékkal több, míg a Swiss 2,1, az Austrian pedig 2,3 százalékkal kevesebb utast szállított az első negyedévben.
Hasonló teljesítményt nyújtott a British Airways, az Iberia és a diszkont Vueling tulajdonosa, az International Airlines Group (IAG), amelynek portfoliójába tartozó társaságok a közlés szerint idén márciusban 5,6 millió utast fuvaroztak, 4,2 százalékkal többet az egy évvel korábbihoz képest, értékesített utaskilométereik száma pedig 2,6 százalékkal haladta meg a 2013 márciusi szintet. Töltöttségi mutatójuk azonban a kapacitások bővítése miatt 2,2 százalékponttal 77,6 százalékra csökkent.
Az első negyedévben a csoport légitársaságait 15,2 millióan választották, 5,9 százalékkal többen 2013 hasonló időszakához képest, az értékesített utaskilométer pedig 4,1 százalékot emelkedett. A járatok töltöttsége azonban az első negyedévben is csökkenést mutatnak, átlagos 76,7 százalékon állt a mutató, 0,7 százalékponttal alacsonyabban a 2013 január-márciusi időszakhoz képest.
A csoporton belül az Iberia az első negyedévben 5,1 százalékkal kevesebb, a British Airways viszont 3,2 százalékkal több utaskilométert értékesített.
A francia-holland Air France-KLM márciusban 6,2 millió utast szállított, 0,3 százalékkal többet tavaly márciushoz képest, értékesített utaskilométerük viszont nem változott, töltöttségi mutatójuk pedig továbbra is az egyik legmagasabb: 83,1 százalék volt, 1,2 százalékponttal magasabb.
Az első negyedévben a két társaság járatain 17,3 millióan utaztak, 1,9 százalékkal többen az elsőző év hasonló időszakához viszonyítva, értékesített utaskilométerük 2,1 százalékkal emelkedett, töltöttségi mutatójuk pedig 0,6 százalékponttal 82,8 százalékra emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.