BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A VW-vel kel minőségi és árversenyre a Peugeot

A PSA/Peugeot-Citroen vezérigazgatója, Carlos Tavares a múlt hónapban bejelentett Back in the Race (Vissza a versenybe) programjával megcélozta a Volkswagent. Mégpedig olyan értelemben, hogy a Peugeot-t egy tömegmárkából a piac meghatározójává akarja fejleszteni, hogy még az árak tekintetében is diktáljon, akárcsak a VW.

Amikor Tavares előállt a Back in the Race üzleti tervvel, azzal érvelt, hogy a Peugeot autók átlagosan 6,5 százalékkal olcsóbbak, mint a VW megfelelő modelljei. Ezért a PSA-vezér első lépésként arra törekszik, hogy az árkülönbözetet 2016-ig 4,7 százalékra csökkentse, 2020-ig pedig elérje a 0 - 3 százalékos sávot. Azzal érvel ugyanis, hogy az olyan Peugeot modellek, mint a 208, a 2008 SUV és a 308 már műszaki és minőségi szempontból egyaránt felvehetik a versenyt a Volkswagen gyártmányaival.

A Peugeot négy év alatt 25-ről 16-ra csökkenti modelljeinek számát és a vezérigazgató a Peugeot és Citroen modellek közti átfedéseket is mérsékelni fogja. Az Automotive News úgy értesült, hogy a racionalizálásnak még a nemrégiben bemutatott kiskocsi, a 108-as modell is áldozatul eshet az A szegmensből. Emellett hírek szerint a 807-es buszlimuzint sem tartják a kínálatban, csak annak Citroen-változata marad a piacon. Állítólag nem lesz új generációs kivitele a 207 és 308 kupé-kabrióknak sem, hiszen a kupé kabriók piaca a mélybe esett Európában. Az is a tervekben szerepel, hogy nyolc év múlva a PSA csoportnak a mai 45 helyett csak 26 modellje lesz, ugyanakkor a Citroen DS almárkát önállóvá kívánják fejleszteni. Tavares szerint a racionalizálás révén a PSA konszern évente 300 millió eurót takaríthat meg, miközben növelheti piaci részesedését. Az első negyedévben a Peugeot 10 százalékkal 203 ezer fölé, a Citroen pedig 4,8 százalékkal 160 467-re növelte eladásait az Európai Unióban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.