A PSA/Peugeot-Citroen vezérigazgatója, Carlos Tavares a múlt hónapban bejelentett Back in the Race (Vissza a versenybe) programjával megcélozta a Volkswagent. Mégpedig olyan értelemben, hogy a Peugeot-t egy tömegmárkából a piac meghatározójává akarja fejleszteni, hogy még az árak tekintetében is diktáljon, akárcsak a VW.
Amikor Tavares előállt a Back in the Race üzleti tervvel, azzal érvelt, hogy a Peugeot autók átlagosan 6,5 százalékkal olcsóbbak, mint a VW megfelelő modelljei. Ezért a PSA-vezér első lépésként arra törekszik, hogy az árkülönbözetet 2016-ig 4,7 százalékra csökkentse, 2020-ig pedig elérje a 0 - 3 százalékos sávot. Azzal érvel ugyanis, hogy az olyan Peugeot modellek, mint a 208, a 2008 SUV és a 308 már műszaki és minőségi szempontból egyaránt felvehetik a versenyt a Volkswagen gyártmányaival.
A Peugeot négy év alatt 25-ről 16-ra csökkenti modelljeinek számát és a vezérigazgató a Peugeot és Citroen modellek közti átfedéseket is mérsékelni fogja. Az Automotive News úgy értesült, hogy a racionalizálásnak még a nemrégiben bemutatott kiskocsi, a 108-as modell is áldozatul eshet az A szegmensből. Emellett hírek szerint a 807-es buszlimuzint sem tartják a kínálatban, csak annak Citroen-változata marad a piacon. Állítólag nem lesz új generációs kivitele a 207 és 308 kupé-kabrióknak sem, hiszen a kupé kabriók piaca a mélybe esett Európában. Az is a tervekben szerepel, hogy nyolc év múlva a PSA csoportnak a mai 45 helyett csak 26 modellje lesz, ugyanakkor a Citroen DS almárkát önállóvá kívánják fejleszteni. Tavares szerint a racionalizálás révén a PSA konszern évente 300 millió eurót takaríthat meg, miközben növelheti piaci részesedését. Az első negyedévben a Peugeot 10 százalékkal 203 ezer fölé, a Citroen pedig 4,8 százalékkal 160 467-re növelte eladásait az Európai Unióban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.