A legtöbben 10, 15, de akár a 25 milliós nyaralókat, házakat keresik. Az árak tekintetében egyelőre csak visszafogottabb a növekedés, de van piaca az akár 1 milliós négyzetméterárú, közvetlenül a vízparton épült lakásoknak, nyaralóknak is. Az évkezdet a Velencei-tónál is jól alakult, mind érdeklődő számban, mind az adásvételek számában jobb volt az év eddig eltelt időszaka, mint a tavalyi – összegzi az Otthon Centrum.
A magyar lakáspiacon az idei első hónapokban tapasztalható pozitív hangulat, a bizalom visszatérése a Balatont is utolérte. „Értékesítési tapasztalataink szerint, a balatoni lakóingatlan- és üdülő forgalom csaknem 20 százalékkal bővült az idei első négy hónapban, az előző év azonos időszakához képest” – mondta Kühne Kata, az Otthon Centrum ügyvezető igazgatója. – „A kereslet élénkülése sokakat késztethet gyors vásárlásra, nehogy a legjobb ajánlatokat, mind az árak, mind az ingatlan jellemzői tekintetében elorozzák előlük.”
A 2008 és 2013 közötti országos 44 százalékos forgalomcsökkenéshez képest valamivel kisebb, 40 százalék, a balatoni, vízparti települések forgalmának visszaesése. Az üdülőket is figyelembe véve, amelyek a lakóingatlanok mellett csaknem harmadát adják a teljes forgalomnak ezeken a területeken, évek óta 2400 és 2500 adásvétel között stagnál a piac. Amennyiben az idei év elején tapasztalható bizalom- és keresletnövekedés az egész szezonban kitart, az idei forgalom megközelítheti a 2700 darabos szintet.
A vásárlók túlnyomórészt továbbra is belföldiek. A déli part a könnyű megközelíthetőség miatt főleg a fővárosiaknak vonzó, de nem ritka a budapesti vásárló Keszthelyen sem. A déli part a dél-nyugati nagyvárosokból is sok vásárlót vonz, Kaposvárról, Pécsről, azonban a Balaton ismertsége, kedveltsége szinte az egész országot megmozgatja ingatlanvásárlás szempontjából is.
A vevői motivációk vegyesek, a befektetési szempont az elmúlt évek árcsökkenése miatt szinte minden esetben megjelenik, még az ingatlan kimondottan kikapcsolódási, nyaralási céllal vásárlók esetében is. Továbbra sem ritka, hogy az ingatlan kiválasztása során, hogy több generáció igényeit is figyelembe veszik a családok, és a nyaralót a szezonban egymás között megosztva használják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.