BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdokat hozhat Magyarországnak a gumiabroncsgyártó visszatérése

Két helyszínre, Magyarországra és Szlovákiára szűkítette keresését az indiai Apollo Tyres gumiabroncsgyártó – közölte a társaság európai, szubszaharai és amerikai piacaiért felelős vezetője. A döntés akár már 2-3 héten belül meg is lehet. Az Apollo célkeresztjében már 2008-ban is benne volt Magyarország, ám akkor kútba esett az üzlet - írja a hvg.hu.

Elképzelhető, hogy Magyarországon építi fel az Apollo Tyres indiai gumiabroncsgyártó új gyárát. Luis Ceveniz, az Apollo Vredestein B.V. vezetője – ez a cég felel a vállalatcsoport európai, szubszaharai és amerikai piacaiért – azt közölte, hogy két helyszínre, Magyarországra és Szlovákiára szűkítették keresésüket. A döntés a következő 2-3 hétben már meg is lehet Ceneviz szerint, korábban még 11 helyszínt vizsgáltak.

Az Apollo igazgatótanácsa 685 millió dolláros (körülbelül 150 milliárd forint) beruházást hagyott jóvá arra, hogy egy gumiabroncsgyárat építsenek fel Kelet-Európában, a helyszínről eddig közelebbi információkat nem közöltek (bár idén februárban már pedzegették, hogy lehet, hogy mi is szóba kerülünk). A tervezett gyár naponta 16 ezer személygépkocsira, 3 ezer tehergépkocsira való gumiabroncs legyártására képes üzemet szeretne nyitni a régióban - olvasható a hvg.hu cikkében.

Neeraj Kanwar, a cég alelnöke és ügyvezető igazgatója szerint azt tervezik, hogy 4-5 éven belül kezdhet el működni a gyár. A cég jelenleg kapacitás problémákkal küszködik az ügyvezető szerint, az európai autópiac kilábalásával nagyobb mennyiségre lesz szükségük, ezért is döntöttek úgy, hogy prioritásnak tekintik a Kelet-Európában – zöldmezős beruházás keretében – felépítendő gyárat.

A kiválasztási folyamatban Ceneviz szerint fontos szerepet játszik a munkaerő képzettsége és költsége, a nyersanyagok és infrastruktúra elérhetősége, és az országok és/vagy régiók által felkínált befektetési ösztönzők is. A kelet-európai gyár az Apollo Tyres ambíciózus és agresszív európai terjeszkedési stratégiáját támogathatja meg. Bár az európai piacon még csak 3 százalékos a piaci részesedésük, ám a cég a nem autógyártóknak beszállított gumik piacán tavaly 17 százalékos növekedést ért – szemben a teljes piac 5 százalékos növekedésével –, Németországban pedig már ott vannak a top 5 gyártó között.

Hozzá kell tenni, hogy az Apollo már nem először szemez Magyarországgal. 2008 januárjában Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök jelentette be Újdelhiben, hogy a cég 300 millió euróért gyárat létesít hazánkban, akkor úgy számoltak, hogy két ütemben 1500 főt vehet fel a cég a jó esetben másfél év alatt elkészülő gyárba. A magyar városok sorban álltak az évente 7 millió gumiabroncsot előállítani képes gyár befogadásáért, a választás végül Gyöngyösre esett - írja a Rubbernews.com nyomán a lap.

A cég ugyanakkor 2008 augusztusában visszavonta a beruházás tervét, az indokok szerint a zöldmezős beruházással kapcsolatos adminisztratív eljárások váratlan késedelmet szenvedtek. A döntésben ugyanakkor az is szerepet játszhatott, hogy Fidesz helyi népszavazást kezdeményezett a beruházásról, arra hivatkozva, hogy a Gyöngyös és a Mátra környezete annyira túlterhelt, hogy a térség nem visel el újabb szennyezőforrást.

Tatár László, a párt önkormányzati frakciójának vezetője az Apollo döntése után ugyanakkor azt mondta, hogy szó sincs arról, hogy a Fidesz elüldözte az Apollo Tyrest Gyöngyösről, szerinte a város szocialista vezetésének szétszórt és átgondolatlan iparfejlesztési elképzeléseinek esett áldozatul az indiai gumiabroncsgyártó cég - írja a hvg.hu.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.