BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sör helyett ásványvizet iszik a magyar?

„2013-ban elérte az évi, fejenkénti 116 litert az ásványvíz-fogyasztás. A hazai ásványvízfogyasztás ezzel az értékkel az európai mértékeket nézve erős középmezőnyben van” – közölte a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács.

Szerintük kevés olyan élelmiszer van ma Magyarországon, amelynek az egy főre eső fogyasztása évről-évre olyan nagymértékben növekedik, mint a palackozott természetes ásványvízé. Úgy látják, hogy a hazai ásványvíz fogyasztás emelkedésének egyik oka az, hogy az ásványvíz elvesztette korábbi luxus jellegét, és mindennapi fogyasztási cikk lett.

Továbbá a privatizált állami vállalatok tulajdonosai lényegesen nagyobb gondot és több pénzt fordítanak marketingre. A magyarok - az osztrákokhoz, németekhez, csehekhez hasonlóan – a szén-dioxiddal dúsított vizeket kedvelik jobban, míg a franciák, olaszok, spanyolok a szénsavmentes ásványvizeket.

Magyarországon 2013-ban az összesen fogyasztott ásványvíz közel 43 százaléka volt a szénsavmentes ásványvíz. Az élelmiszerbolt-hálózatban a 0,5 - 1,5 literes kiszerelés, a vendéglátóhelyeken a 0,25 - 0,33 - 0,5 literes kiszerelés a legkedveltebb.

Árukat befolyásolja többek között ismertségük – a nevesebb vizek árát megnöveli a marketing költsége -, és jelentős mértékben a szállítási költség, amely ásványvizek esetében relatíve magas érték. Nincs ok örömre viszont a sörpiacon, ugyanis a 2012-es eredmények enyhe növekedése után, tavaly újra 4,4 százalékkal csökkent a belföldi sörértékesítés.

A Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak és a Heineken, valamint a Pécsi Sörfőzde, azaz a négy legnagyobb magyar gyártó összesen 6,185 millió hektoliter sört értékesített, szemben az előző évi 6,312 millió hektoliterrel. Mérséklődött a vendéglátóhelyeken elfogyasztott sör mennyisége is. A sörösök szerint a visszaesés mögött elsősorban a 10 százalékos jövedéki adó emelés áll.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.