Az újabb eset kedden - délután fél kettő és három óra között - történt és a bécsi, prágai, karlsruhei és müncheni légiforgalmi irányítást érintette az újság információi szerint.
A Kurier korábban már beszámolt arról, hogy múlt csütörtökön Közép-Európa bizonyos részein egy eddig ismeretlen zavaróadó ideiglenesen megbénította a polgári légi biztonság radarrendszerét, aminek nyomán délután egyre több repülőgép tűnt el átmenetileg a bécsi, pozsonyi, karlsruhei és prágai légiforgalmi irányítók radarképernyőjéről, holott a járművek még a levegőben voltak. Akkor felmerült annak gyanúja, hogy egy éppen Magyarországon zajló NATO-gyakorlat okozhatta az üzemzavart, amit azonban a Honvédelmi Minisztérium (HM) cáfolt. A tárca közlése szerint az észak-atlanti szervezet által előírt NEWFIP- (NATO Electronic Warfare Force Integration Period) gyakorlatot négyezer méteres magasságban, és csak kis intenzitású zavarást alkalmazva végezték, ennek során a katonai eszközök nem használtak semmilyen, a polgári légiközlekedés biztonságát veszélyeztető frekvenciát.
A mostani, keddi eset idején azonban nem volt Magyarországon NATO-gyakorlat. Markus Pohanka, az Austro Control osztrák légiforgalmi irányíró központ szóvivője közölte, hogy ezúttal a múlt hetinél kevesebb repülőgép "tűnt el" ideiglenesen, és csak azok, amelyek nagy magasságban közlekedtek. Az érintett központok mindenesetre értesítették az európai légiközlekedést ellenőrző Eurocontrolt, valamint az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséget (EASA), amelyek megkezdték az eddig példátlan üzemzavarok kivizsgálását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.