BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas veszteségek a maláj gép eltűnése után - arabok segíthetnek

Az Air Berlin, az Air Serbia (korábban JAT) és az Alitalia után a több százmillió dolláros veszteséget felhalmozó Malaysian Airlinesba is beszállna befektetőként az abu dzabi székhelyű Etihad Airways.

A Dow Jones hírügynökség a Capa légügyi tanácsadó cégtől kapott tájékoztatásra hivatkozva azt írta, a Malaysian Airlines három éve veszteséget termel, de 370-es, Kuala Lumpur-Peking járatának eltűnése óta még rosszabb anyagi helyzetbe került.

A két légitársaság vezetője június elején találkozott Kuala Lumpurban, a Capa elemzésében megjegyezte: az Etihad olyan állami, partner légi cégekbe is szívesen száll be, amelyek mást egyébként nem érdekelnek.
Megjegyezték, hogy az öböl-menti légitársaságnak hét cégben van érdekeltsége, köztük az ír Aer Lingusban, a német Air Berlinben, az indiai Jet Airwaysben és az ausztrál Virgin Australiában, az olasz Alitaliával pedig hamarosan lezárulhatnak a tárgyalások a befektetésről.

A Malaysian Airlines a Wall Street Journal megkeresésére nem válaszolt, de egy vezető beosztású tisztviselő azt mondta, nem léteznek a Capa-jelentésben foglalt tervek.

A légitársaság az első három hónapot 443 millió ringgit (30 milliárd forint) veszteséggel zárta, Kínából származó bevételük pedig 60 százalékkal esett vissza. Tavaly a Malaysian 362 millió dollár veszteséget könyvelt el.

Az Etihad és a Malaysian Airlines között jelenleg járatmegosztási egyezmények is vannak, ezt a közeljövőben az együttműködés részeként további járatokra is kiterjeszthetik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.