A Dow Jones hírügynökség a Capa légügyi tanácsadó cégtől kapott tájékoztatásra hivatkozva azt írta, a Malaysian Airlines három éve veszteséget termel, de 370-es, Kuala Lumpur-Peking járatának eltűnése óta még rosszabb anyagi helyzetbe került.
A két légitársaság vezetője június elején találkozott Kuala Lumpurban, a Capa elemzésében megjegyezte: az Etihad olyan állami, partner légi cégekbe is szívesen száll be, amelyek mást egyébként nem érdekelnek.
Megjegyezték, hogy az öböl-menti légitársaságnak hét cégben van érdekeltsége, köztük az ír Aer Lingusban, a német Air Berlinben, az indiai Jet Airwaysben és az ausztrál Virgin Australiában, az olasz Alitaliával pedig hamarosan lezárulhatnak a tárgyalások a befektetésről.
A Malaysian Airlines a Wall Street Journal megkeresésére nem válaszolt, de egy vezető beosztású tisztviselő azt mondta, nem léteznek a Capa-jelentésben foglalt tervek.
A légitársaság az első három hónapot 443 millió ringgit (30 milliárd forint) veszteséggel zárta, Kínából származó bevételük pedig 60 százalékkal esett vissza. Tavaly a Malaysian 362 millió dollár veszteséget könyvelt el.
Az Etihad és a Malaysian Airlines között jelenleg járatmegosztási egyezmények is vannak, ezt a közeljövőben az együttműködés részeként további járatokra is kiterjeszthetik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.