Az ázsiai és dél-amerikai piacokra összpontosítva terjeszkedik tovább az épületinformációs modellező (BIM) ágazatban Európában és Japánban piacvezető Graphisoft.
Az ArchiCAD tervezőszoftver kifejlesztője, a magyar alapítású, budapesti központú szoftverfejlesztő Graphisoft csoport legfontosabb ügyfeleinek kétévente rendezett meghívásos konferenciáján mutatta be legújabb épületinformációs modellező alkalmazását.
Várkonyi Viktor vezérigazgató a konferencián az MTI-nek elmondta, hogy az "egészséges, bőven dupla számjegyű" növekedésben lévő vállalat üzletfejlesztési beruházásait elsősorban Ázsiára és Dél-Amerikára koncentrálja, ahol nagyon sok pénzt fektet be. A befektetések már nagyon erősen beértek Japánban, ahol a vezérigazgató már piacvezetőnek tartja a cégét.
A Graphisoft ügyfelei közé tartozik Japánban a világ negyedik legnagyobb építész irodája, a Nikken Sekkei, valamint a Kajima Corp., amelyik egyike a világ tíz legnagyobb vállalatának. Ügyfele az Obayashi Corp. is, ez a társaság fúrta a budapesti négyes metrónak az alagutat.
A Graphisoft mexikóvárosi leányvállalatot hozott létre dél-amerikai piaca érdekében, ahol már kiterjedt partnerhálózattal rendelkezik. "A német piacon az elmúlt évben húsz százalékkal nőttünk, míg a konkurensek 5-8 százalékkal" - mondta Várkonyi Viktor, aki szerint a az európai válság eltűnőben van, Magyarországon is. A társaság az elmúlt egy évben már érezte, hogy a kis- és privátbefektetések, építészirodák is egyre inkább munkához jutnak.
A világ több mint 80 országában jelen lévő Graphisoft forgalmának 99 százalékát magyar szellemi termékek exportjával állítja elő. Tavaly - közlése szerint - nemzetközi versenytársainál jobban, 12 százalékkal növelte árbevételét. A legnagyobb növekedést az észak-amerikai és ázsiai piacon érte el, a magyar piacon 30 százalékost. Budapesti központja 250 fős. Tavaly világszerte növelte az alkalmazottai számát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.