BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriási GM visszahívás

A General Motors pénteken bejelentette eddigi legnagyobb visszahívását, tulajdonképpen négy, külön visszahívásról van szó. Ezzel a gyártó visszahívásainak száma 34-re nőtt, az abban érintett autóké pedig 15,9 millióra, amiből 13,9 millió az USA útjain fut.

A General Motors Co pénteken négy visszahívást jelentett be, összesen 105 688 autóra. Van közöttük személy- és teherautó is, az intézkedés a világ egészére kiterjed.

A GM ezzel már a 43. visszahívásánál  tart,  írja a Reuters. Ezek eddig  egyedül az USA-ban 13,9 millió járművet érintettek, világszerte pedig 15,9 milliót. Az amerikaiakon belül 2,6 millió olyan, régebbi autó volt, amelyeknek elromlott a gyújtáskapcsolója, és amely hibához legalább 13 haláleset köthető. A pénteken visszahívott 90 ezer autónak közel az egészét az USA-ban adta el.

Csütörtöki közleményében az autógyártó bejelentette, hogy ki fogja vizsgálni, hogy az alacsonyabb beosztású alkalmazottai miért nem figyeltek fel  11 éven át a gyújtáskapcsoló hibájára.  A felsővezetőket nem hibáztatta. A társaság eddigi,  legnagyobb visszahívása 69 552 Chevrolet Silveradót és GMC Sierra kisteherautót érint, amelyek idei, illetve már jövő évi modellek, ahogyan a Chevy Tahoe, a Suburban és a GMC Yukon terepjáró is. Az intézkedésnek az az oka, hogy a jármű nem ad hangos figyelmeztetést olyankor, amikor nyitott ajtó mellett a slusszkulcs a gyújtáskapcsolóban marad. Akkor is elmaradhat a hangjelzés, amikor az első üléseken nincs bekapcsolva a biztonsági öv. A GM jelezte, hogy a felsoroltak miatt nem történhet baleset, de még csak sérülés sem. Viszont a hibák miatt az ilyen járművek nem felelnek meg bizonyos szövetségi előírásoknak. A kereskedőkhöz visszavitt, érintett autók rádióinak ellenőrző moduljait a kereskedésekben újraprogramozzák.

A második visszahívás 36 012 darab 2012-es an Buick Verano, Chevy Camaro, Cruze és  Sonic kompakt modellre vonatkozik. Ezeknek a vezető ülésnél lévő légzsákja lehet sérült, ezért megeshet, hogy nem fújódnak fel. Eddig egy olyan ütközés történt, amikor nem működött megfelelően a légzsák, az autó vezetője pedig megsérült.

Harmadik, már kisebb visszahívás a dél-koreai piacra gyártott, 87 darab 2013-2014-es Chevy Spark, illetve 2013-as Buick Encore-t érinti. Itt az utas előtti légzsák lehet lyukas. A kereskedők kicserélik a légzsákokat. A negyedik visszahívás 37 2014 darab 2014-es Chevy Corvette-re vonatkozik, ezeknél ez egy elektronikai hiba miatt lehet zavar a légzsákok, a biztonsági övek és az automata parkolás-érzékelő rendszer működtetésével.  Itt is cserével oldják meg  hibát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.