A világ leghosszabb vasútvonala épülhet ki annak köszönhetően, hogy Oroszország Dél-Koreáig vezetné le a transz-eurázsiai vasutat, a két Korea bevonásával.
A projekt révén az eddig idő harmada elég lehet az Európa és Dél-Korea közötti áru szállítására, írja a Russia Today, most ugyanis a két térség közötti szállítmányok a Szuezi-csatornán keresztül zajlanak. A tervről csütörtöki, vlagyivosztoki tárgyalásai után beszélt Alekszander Galuska Oroszország távol-keleti fejlesztésekért felelős minisztere, illetve Vlagyimir Jakunyin, az Orosz Vasutak vezérigazgatója. A beruházás révén az évi 17 ezermilliárd dolláros gazdaságú Európával közvetlen összeköttetése lenne a koreai félszigetnek, Oroszország pedig az Európa és Ázsia közötti fő tranzit-útvonallá válna.
Az Orosz Vasutak már beindította közvetlen szállítását Hamburg és a kínai Csengcsou között. A Kazahsztánon, Oroszországon, Fehéroroszországon és Lengyelországon át haladó út 15 napig tart. Tavaly szeptemberben már újranyitotta az Észak-Koreába vezető, legutolsó oroszországi állomás, Haszan, illetve az észak-koreai Radzsin közötti, 54 kilométeres vonalat. A kilencezer kilométeres oroszországi vonal koreai meghosszabbításának főként az észak-koreai része lesz kihívás az ottani vasutak rossz állapota miatt. A vonatok csak óránként 20 kilométeres sebességgel haladhatnak a síneken, sok helyen még annyival sem.
Bejelentették, hogy a síneket a legnagyobb orosz acélgyár, a Mecsel fogja szállítani a projekt első szakaszához, a másik nagy partner a dél-koreai Hyundai Építőipari Vállalat lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.