BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üreg keletkezett az 1-es villamos vonalán

A Budapesti Közlekedési Központ által megbízott vállalkozó az 1-es villamosvonal melletti zöldfelület kialakításánál egy, a vágány alá behúzódó üreget talált a vonal Honvédkórház előtti szakaszán.

A probléma nem az 1-es villamos felújítása során keletkezett, hanem attól teljesen függetlenül, vélhetően a kórház üzemeltetője által végzett energiakorszerűsítési munkák idézhették elő. Várhatóan jövő hét elejére szüntetik meg a kialakult üreget. A BKK és a kórház projektjének kivitelezője, valamint a villamosprojekt lebonyolító mérnöke folyamatosan egyeztet a legjobb műszaki megoldásról és a napokban elvégzik a még szükséges vizsgálatokat. A BKK együttműködik a kórház által kiválasztott kivitelezővel a probléma megoldásában, különös figyelemmel a frissen megújult villamospálya garanciájának megőrzésére.

Az 1-es villamos felújítását végző kivitelező a pálya elkészülte után végzett növénytelepítés földmunkái során fedezett fel egy üreget, melynek  külső nyoma a villamospályán nem látszott - derül ki a BKK közleményéből. Az üregesedést vélhetően a Honvédkórház üzemeltetője által végzett – az 1-es villamos felújításától teljesen független – energiakorszerűsítési munkák okozták. Az üreg feltárására kézikamerás vizsgálat készült, illetve talajradaros vizsgálat készül, s a hiba megnyugtató elhárításáig a BKV 10 kilométer/órás sebességkorlátozást rendelt el az adott vonalszakaszon.
 
Az üreg a villamospálya betonlemeze, valamint a betonlemez alatti cementkötésű teherbíró réteg alatt keletkezett. A Hovédkórház az energiakorszerűsítési munkák során a villamospálya alatt húzódó főgyűjtő szennyvízcsatornára kötött rá új csatornákat. Az 1-es villamos felújításával megbízott vállalkozó a 2013. december 14-én ideiglenesen forgalomba helyezett villamospálya alatti alépítmények és földművek – azaz a tömör talajtömeg – tömörségét megfelelően elkészítette és igazolta a BKK felé. A problémáról értesülve felvettük a kapcsolatot a kórházat üzemeltető, és a csatornázást beruházó HM EI Zrt.-vel annak felmérése és megoldása érdekében. Megbízott szakértőnk vizsgálja annak módját, hogy az üreg betömésére és megszüntetésére mihamarabb szakszerűen sor kerülhessen, és az ne okozzon a jövőben sem károsodást a villamospályában.
 
Ettől függetlenül a BKV a 10 kilométer/órás sebességkorlátozást rendelt el az utasok biztonságának szem előtt tartása érdekében. A pálya állapotát a BKV pályamestere folyamatosan ellenőrzi, jelenleg semmilyen hiba, geometriaváltozás nem tapasztalható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.