BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vártnál nagyobb veszteség az Amazonnál

Az előzetes elemzői várakozásoknál jóval nagyobb, 126 millió dolláros veszteséggel zárta a második negyedévet az Amazon. A társaság forgalma ugyanakkor közel negyedével nőtt az egy évvel korábbihoz képest.

A második negyedévben 19,34 milliárd dolláros bevételt ért el az Amazon, ez 23 százalékkal több, mint 2013. hasonló időszakában. A társaság 126 millió dolláros veszteségről számolt be az április-júniusi időszakra, míg egy évvel korábban még csak 7 millió dolláros volt a vesztesége ebben a periódusban. A megugró veszteség meglepte az elemzőket, előzetesen sokkal kisebbel számoltak. Ennek hatására jelentős mértékben, mintegy 10 százalékkal gyengült a cég papírjainak árfolyama a legfrissebb pénzügyi adatok bejelentését követően a zárás utáni kereskedés során.

Ráadásul a következő negyedévre is komoly veszteséggel lehet számolni. A cég prognózisa szerint a működési szintű vesztesége a harmadik negyedévben 410 és 810 millió dollár között lehet. 2013-ban a harmadik negyedévben mindössze 25 millió dolláros volt az üzemi vesztesége.

A háttérben egyértelműen az új üzleti lehetőségek felkutatása, illetve az ezzel összefüggő fejlesztési és marketing tevékenység áll. Az internetes kereskedőcég ugyanis igyekszik minél szélesebb portfóliót kialakítani és egy számos szegmensben jelen lévő technológiai céggé alakulni. A vállalat a felhő alapú szolgáltatások piacán hatalmas szerverparkjának köszönhetően már eddig is meghatározó szereplő volt, azonban új megoldásokat vezettek be ezen a területen is.

Emellett egyre nagyobb figyelmet fordítanak a videótartalmak online terjesztésére, amivel a Netflix riválisaiként tűnnek fel. De bemutattak a második negyedévben egy új tévés set-top-box-ot is, illetve saját okostelefonnal, a Fire-al is piacra lépnek hamarosan. Emellett a cég dollármilliárdokat költ raktárközpontok kialakítására világszerte.

A nagy igyekezet érthető is, hiszen az online kereskedelemben komoly kihívókra számíthat az Amazon. Az egyik legveszélyesebb rivális egyértelműen a kínai Alibaba.com, amely készül az amerikai tőzsdén való megjelenésre, és az eddigi hírek szerint az eddigi legnagyobb IPO-ra lehet számítani. De a Google is kezd felfigyelni erre a területre, erre utal a Shop (vásárlás) nevű doboz megjelenése a keresőoldalon. Ez nálunk ugyan egyelőre nem elérhető, de az Egyesült Államokban, Nyugat-Európában és a régió néhány országában már igen, és a speciális kiemelésnek köszönhetően komoly hatással lehet a netes értékesítésre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.