A MEKH 2003 óta minden évben értékeli a villamosenergia-ellátás megbízhatóságának színvonalát, és ellenőrzi a minimális minőségi követelmények teljesítését.
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint az elmúlt évben a Magyarország területén működő villamos energia elosztói engedélyesek mindegyike teljesítette az előírt minimális minőségi követelményeket.
A hivatal meghatározza a villamosenergia-ellátás minimális minőségi követelményeit és elvárt színvonalát. A szabályozó hatóság az értékelés során az elmúlt három év adatainak átlagát veszi figyelembe olyan nemzetközileg elfogadott, a felhasználók számára fontos mutatóknál, mint például a villamosenergia-ellátás megszakadásának átlagos gyakorisága vagy átlagos időtartama.
Tavaly csaknem 12 százalékkal csökkent az áramszünetek gyakorisága és időtartama, 2012-ben 76 percet, 2013-ban már csak átlagosan 67 percet töltött villamosenergia-ellátás nélkül egy felhasználó az elosztói engedélyeseknek felróható, előre nem tervezett műszaki okból.
A hazai adatok nemzetközi összehasonlításban évek óta a középmezőnyben vannak. Az elosztók az elmúlt években sokat tettek az ellátás biztonságának javításáért, így az előírt minimális minőségi követelményeknek mind a hat engedélyes maradéktalanul megfelelt, a hivatalnak nem kellett szankciót alkalmaznia.
Az elvárt színvonalat tekintve azonban - amelynek nem teljesítése nem jár közvetlen szankcióval - az elosztók sok esetben elmaradnak a követelményszinttől. A MEKH intézkedések bevezetésével szándékozik ösztönözni az elvárt színvonal elérését - közölték.
Az átviteli hálózatot üzemeltető Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. teljesítette a számára előírt követelményeket és évek óta biztosítja az átviteli hálózat üzembiztos működését - áll a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.