Így a biciklisek nem megbírságolhatók, ha spiccesen kerekeznek a főúton. Az indoklás szerint, hivatalosan szólva: a KRESZ azon módosítását, amely szerint a kerékpáros fogyaszthat alkoholt, az indokolja, hogy a biciklisták esetében az önveszélyességen túl nem áll fenn a közveszélyesség lehetősége” (Kormányzati Információs Központ).
A Magyar Kerékpárosklub elemezni fogja a baleseti statisztikákat, de nem tartja jónak, hogy ezentúl – az elmúlt hétvégétől – alkoholos állapotban is engedélyezett a biciklizés – mondta kommunikációs vezetőjük, Dormán Emese a Kossuth Rádiónak. Meglepte őket ez az új szabály. A biciklisek némi alkohol elfogyasztása után mellékutakon közlekedhettek, ami különösen vidéken, falun még elfogadható.
A lazítás akkor sem szerencsés, ha tartalmazza a „biztonságos biciklizés” követelményét. A kommunikációs vezető hangsúlyozta, a sajtóból értesültek a változtatásról, és nagyon sajnálják, hogy a kormányzat a jogszabály-módosításról nem egyeztetett velük, nem vonta be a civileket a munkába.
Nagyon szubjektívnek tartják a szabályozást, mert a „biztonságos kerékpározásra alkalmas állapotot” a helyszínelő rendőrnek kell megállapítana, amelynek értelmezése vitás helyzetek sorát fogja produkálni. Az sem szerencsés, hogy a bicikliseket a gépjárművezetőktől elkülönítik; a Kerékpárosklub évet óta azon dolgozik, hogy a közlekedésben egyenrangú legyen az elbírálás.
Balesetek: A gépjárművezetők után a biciklisek okozzák a legtöbb közúti balesetet. A bicajosok tavaly egy félév alatt 807 balesetet idéztek elő. A módosítás miatt ez a szám több szakértő szerint is növekedhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.