„A vb kezdete óta eltelt egyhónapos időszakban az M1 a legnézettebb hazai televíziós csatorna volt; a vb adásmeneteire több, mint 7,3 millió fő volt kíváncsi, de a csatorna piacvezető lett a hirdetők körében kiemelt figyelmet élvező 18-49 éves korosztályban is” – közölte az MTVA. A német sikerrel zárult, hosszabbításos döntőre több, mint 3 millió 350 ezer néző volt kíváncsi, azaz a magyar lakosság 37,2 százaléka kapcsolt az M1-re. A mérkőzés átlagos nézettsége 1 millió 868 ezer fő lett.
A döntő idejében tévéző férfiak 58,9 százalék, a nők 37,4 százaléka a szurkolást választotta esti programul, így a mérkőzés átlagos közönségaránya 47,8 százalék lett. Mivel a Nielsen által végzett műszeres közönségmérés csak az otthonokban zajló tévénézést vizsgálja, a fenti eredmények nem mutatják a vébédöntő teljes hazai közönségének nagyságát. A nyilvános vetítések által elért tényleges közönség nagysága továbbra is csak megtippelhető. Korábbi kutatások szerint többszázezer fős az a kör, amely például az előző foci vb döntőjét nem otthon, hanem szurkolói klubban, nyilvános vetítéseken, éttermekben vagy barátoknál nézte.
A nyár beköszöntével alaposan visszaesett a tévéműsorok nézettsége. A meccseken kívül egyedül a Tények nézettsége haladta meg az egymillió nézőt a teljes lakosság körében, pedig korábban akár két, három műsor is elérte ezt a szintet. Jellemző, hogy a top10-be ezúttal már kevesebb, mint 700 ezer nézővel is be lehetett kerülni.
A két vezető kereskedelmi televízió egyaránt négy-négy műsorral szerepel a legjobbak között. Az adatokból úgy tűnik, hogy a július 13-i döntő jó hatással volt a köztévé meccs előtti híradójának nézettségére is, amely a nyolcadik helyre jött fel a listán, és valamivel többen látták, mint az RTL Klub heti legnépszerűbb híradóját kedden. A TV2 ezúttal leszorította a dobogóról a riválisát, hiszen a vb-döntő mögött a második és a harmadik pozíció is az övé lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.