A Golf Plus utódja a hangzatos Sportsvan névre hallgat, elődjénél 134 mm-rel hosszabb, tengelytávja 107 mm-rel nőtt. A személyautósabb benyomás miatt laposabb, de ami még fontosabb, hogy az első túlnyúlás 20 mm-rel kurtább, míg a hátsó 47-tel nagyobb. Mindezekből következik, hogy a második sor és a raktér is tágasabbá vált.
A kényelmesebb üléspozíció érdekében a sofőr csípőpontját 7 mm-rel lejjebb helyezték, ugyanakkor a Golfhoz és annak Variant kiviteléhez képest 59-85 mm-rel magasabban trónolunk a Sportsvanben. A hátsó ülések 160 helyett immár 180 mm-es sínen csúsztathatók előre-hátra, a támlák 40:20:40 arányban osztva dönthetők, míg az ülőlapok 40:60 arányban hajthatók fel. A támlák dőlésszöge állítható, a raktér alapesetben 500 literes (+76 l), a második sor előrehúzásával azonban 590-re (+85 l) növelhető. A csomagtartó maximális térfogata 1,52 m3, ami az elődhöz képest 70 literes többletet jelent. Bővítés után a raktér hossza 1795 mm, ami a feláras dönthető anyósülés révén 2542 mm-re hosszabbítható. A kabin elöl-hátul tágas, a fej feletti tér különösen nagyvonalú, könyöklők, kihajtható asztalkák és ülés alatti fiókok fokozzák a komfortot és a praktikumot. Ritka az olyan kompakt modell, amiben egymás mögött akár két 190 cm-es felnőtt is elfér, márpedig a Golf Sportsvan ilyen.
Az extralistán megtalálni a holttérfigyelőt, a városi koccanásgátlót, az adaptív tempomatot (működési tartomány: 30-160 km/óra), a sávtartót és a Golf GTi/GTD modellekből ismerős progresszív kormányzást. A DCC adaptív futóműnek létezik komfort, normál, sport és individual állása – érdemes ezekkel játszani, mert érezhető és jótékony hatással vannak a rugózásra. Jó hasznát venni a keresztirányú forgalomfigyelő rendszernek, mely tolatáskor aktiválódik, és az esetleges oldalsó akadályokat pásztázza – hatótávolság maximum 40 méter.
Belül a Golfból ismerős atmoszféra fogad, a középkonzol jóval ízlésesebb, mint a Plus kivitelben. A központi kijelző (5, 5,8 vagy 8 col) felköltözött a pult tetejére, így javult a leolvashatóság, és a szellőző kezelőpanelje is feljebb került. A kormányzás kellően közvetlen, a futómű nem jön zavarba egy kis kanyargástól, és komfort állásban kátyús szakaszon sem harapjuk el a nyelvünket. A navigáció menünyelvei között sajnos nem találni a magyart, hiányzik az egyértelmű sávinformációs kiegészítés, könnyű egy-egy bonyolultabb lehajtót, vagy kereszteződést elvéteni.
A dízelpaletta két tagot számlál, az 1,6-os TDI 90 vagy 110 lóerővel konfigurálható, míg a 2,0 literes változat 150 lóerős. Benzines téren bővebb a repertoár, az 1,2-es TSI 85 vagy 110, míg az 1,4-es TSI 125 vagy 150 lóerővel rendelhető. A 150-es TSI derekasan húz, alacsony fordulaton is jól terhelhető, az előzések sem jelentenek gondot, a maximális nyomaték 250 Nm. A hatgangos manuális váltó pontosan megvezetett, a kapcsolási érzet is jó, akár egy Golfban. A TSI csendes, a kabin zajszigetelése hatékony.
A gyengébb, 125 lóerős 1,4-est hétgangos DSG-vel tettük próbára. A menetdinamikai mutatók alig rosszabbak (0-100 km/h: 8,8 helyett 9,9 s), a DSG kellően gyorsan és határozottan vált, az esetek többségében az ütem is eltalált. Lehet játszani a váltófülekkel, de igazából felesleges, ajánlott inkább az üzemmódokkal (normál, eco és sport állás, DCC esetén létezik még komfort is) babrálni. A 125 lóerős kivitel nyomatékmaximuma 200 Nm, viszont azt nem 1500-as fordulattól, hanem már 1400-tól szállítja, ezáltal különösen nyugodt tempóban autókázva egy hajszálnyival kellemesebb a viselkedése. A Golf Sportsvan mezőnyének nem a legolcsóbbja – mint ahogy egyetlen VW sem az –, már a 85 lóerős alapmodell is 4,75 milliót kóstál. Aki temperamentumosabb benzinesre, vagy takarékos dízelre vágyik, inkább 5,5-6,0 milliós indulóárral kalkuláljon.
Dízeltan
A Golf Sportvan 1.6 TDI normál esetben 110 lóerős, azonban egyes piacokon az importőr egyedi kérése alapján elérhetővé teszik 90 lóerős kivitelben is. Utóbbi változat hazánkban is rendelhető, kizárólag Trendline szinten kapható, vételára pedig 5 772 160 Ft – ez 222 060 forinttal kedvezőbb a 110 lovasnál. A 90 lovas dízel pontos műszaki adatai egyelőre nem ismertek, nem úgy az 1.6 TDI BlueMotion változaté (képünkön), melyet azonban nálunk nem forgalmaznak. A 110 lovas takarékbajnok gázolajos a széria öt- helyett hatgangos váltót kapott, szabvány szerinti átlagfogyasztása 3,6 l/100 km, míg CO2-kibocsátása 95 g/km.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.