BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A reklámadó miatt lehet bajban az RTL-csoport

A Magyarországon bevezetett reklámadó várhatóan visszaveti a legnagyobb európai televíziós vállalkozás, az RTL-csoport eredményét - ezt emelte ki a vállalat első félévi profitbeszámolójáról szóló ismertetésében a Financial Times.

A londoni gazdasági napilap idézete szerint a német Bertelsmann médiacsoport többségi tulajdonában álló RTL "a Magyarországon aktív összes külföldi befektető számára elriasztó jelzésnek" nevezte a "sietve bevezetett, elkobzással felérő reklámadót".

A közlemény szerint ugyanakkor a helyi, decentralizált vállalatvezetési szerkezetnek és a politikai függetlenségnek döntő szerepe van a cég sikeres magyarországi működésében.

A Financial Times ismertetése szerint az RTL által elsősorban a magyarországi üzletágban végrehajtott 100 millió eurós értékleírás több mint a felével, 202 millió euróra csökkentette a cégcsoport a nettó eredményét; ez elmaradt az elemzői várakozásoktól.

A vállalat ugyanakkor a franciaországi működési környezetet, valamint produkciós cége, a FremantleMedia eredményeire nehezedő nyomást is a gyengülés tényezői között említette - áll a Financial Times beszámolójában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.