A hazai nagyvállalati szektor meglehetősen optimista saját pénzügyeit illetően, hiszen egyaránt növekvő árbevétellel és nyereséggel kalkulálnak a következő egy évben. „A K&H nagyvállalati növekedési index eredményei alapján a hazai vállalatok átlagosan 3,8 százalékos árbevétel növekedésre számítanak a közeljövőben, ami jelentős előrelépés az előző negyedévi 3,2 százalékos várakozásokhoz képest. A belföldi és az exportértékesítésből származó árbevétel várt nagyságáról azonban eltérően vélekednek a cégek. Míg a belföldi piacon átlagosan 3,3 százalékos árbevétel növekedésre számítanak a közeljövőben, ami komoly ugrás az előző negyedévben becsült 2,6 százalékhoz képest, addig a külföldi árbevétellel rendelkező cégek árbevétel várakozásai 3,3 százalékról 3,9 százalékra nőttek. A külföldi és a belföldi árbevétel várakozások összességében pedig azt mutatják, hogy közel azonos arányban számolnak a nagyvállalatok árbevétel növekedéssel (46 százalék) és stagnálással (48 százalék) a következő 12 hónapban, míg az árbevétel csökkenéssel kalkuláló cégek aránya (5 százalék) közel felére esett vissza az ez előző negyedévhez viszonyítva” – részletezte az eredményeket Peter Roebben, a K&H Vállalati üzletág vezetője.
A hazai nagyvállalatok eredményüket tekintve is derűlátóbbak lettek az év eleji várakozásokhoz képest. Többségük (56 százalék) ugyan továbbra is stagnáló nyereség szinttel kalkulál, de 29-ről 37 százalékra ugrott azon vállalatok aránya, amelyek adózás előtti nyereségük emelkedésére számítanak. Az átlagos elvárás 3,3 százalékos eredménynövekedés, ami közel 1 százalékponttal több az előző negyedévhez képest, és kis mértékben meghaladja az MNB jövő évre prognosztizált 3 százalékos inflációs várakozásait is. A következő egy év eredményét tekintve jelentős eltérés mutatkozik a különböző méretű cégek között. A legnagyobb, 10 milliárd forintot meghaladó éves árbevételű vállalatok a legbizakodóbbak, ők 4,5 százalékos profitnövekedéssel számolnak. A középvállalatok ezzel szemben az előbbinek csupán a felére, 2,3 százalékos nyereségnövekedésre számítanak, míg a legkisebb vállalatok az átlaggal közel azonos, 3,4 százalékos eredménynövekedést várnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.