Ötszázmillió forintot költ idén a kormányzat a hungarikumok népszerűsítésére – mondta el lapunk kérdésére V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) államtitkára a Sziget Fesztiválon tartott sajtótájékoztatón. A politikus kiemelte: ennek nagyjából felét teszik ki azok pályázatok, amelyekkel hazai és határon túli rendezvényeken mutatják be a kiemelkedő magyar termékeket, élelmiszereket és egyéb értékeket.
Az agrártárca a Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet (NAKVI) a Civil Szigeten is bemutatja a hungarikumot. A cél az, hogy a külföldi fiatalokkal is megismertessék ezeket az értékeket. Ez igazodik a kormányzat készülő, új hungarikumstratégiájához is, amelynek egyik kiemelt területe lesz a fiatalok megszólítása – erről Szakáli István Lóránd, az FM agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős helyettes államtitkára beszélt.
Elmondta: ez a kommunikációs csatornák megújítását is jelenti, nagyobb hangsúlyt szentelnek a közösségi portáloknak, illetve a hungarikum.hu internetes oldalnak is. Emellett külföldön is aktívabb marketingtevékenységet terveznek, és igyekeznek a gazdasági hasznosulást is elősegíteni.
Arról is beszámolt, hogy egy-két héten belül megújul a hungarikumbizottság, emellett a kormányon belül is komolyabb szerepet kap ez a terület: V. Németh Zsolt személyében államtitkári szinten, Szakáli István Lóránd felügyeletével pedig helyettes államtitkári szinten is foglalkoznak a hungarikumokkal.
A NAKVI sátrában elsősorban az élelmiszerek kaptak helyet: bemutatják a minőségi magyar pálinkákat, a csabai kolbászt és a szikvizet. A sátor környékén pedig busók hívják fel a látogatók figyelmét a magyar értékekre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.