Immár tizenegyedik hónapja, ezúttal 5,4 százalékkal bővült az európai autópiac júliusban – derül ki a JATO Dinamics tegnap közzétett adataiból. A JATO Dynamics összefoglalója szerint különösen annak örülnek a gyártók, hogy a nagy piacok többsége stabilan bővül, ugyanakkor az öt legnagyobb autóvásárló ország mindegyikében meghaladta az öt százalékot a júliusi eladásnövekedés. Az sem mellékes, hogy a legkelendőbb tíz márka közül kilenc több kocsit adott el a múlt hónapban, mint egy évvel korábban. Közülük a Skoda a rekorder, amelynek forgalma a tavalyi júliushoz képest csaknem 28 százalékkal, a héthavi összevetés szerint pedig több mint 19 százalékkal növekedett.
Júliusban a legnagyobb piacok közül a spanyol 11,3 százalékos bővülése volt a legkiemelkedőbb, ami az állami piacösztönzésnek volt köszönhető – állapította meg a JATO Dynamics, kiemelve, hogy az olaszok és a németek 5,3 illetve 6,8 százalékkal vettek több személygépkocsit, míg a franciák 4,3 százalékkal kevesebbet, de a héthavi összesítés még így is 1,9 százalékos bővülést mutat.
Az első hét hónap alatt a német és olasz piac 3 illetve 3,7 százalékkal bővült, viszont a spanyol az állami keresletösztönzés révén több mint 17 százalékkal haladta meg a tavalyi első héthavi értékesítési számokat. Más a helyzet Nagy Britanniával, ahol jó egy éve általában havi tíz százalék körül van a személyautók eladásbővülése. Ennek eredményeként július végéig 10,1 százalékos emelkedést mutat az index, mégpedig annak ellenére, hogy júliusban csupán 6,6 százalékkal kelt el több kocsi, mint egy évvel korábban.
A Volkswagen továbbra is tartja a vezető helyét a márkák között, amit elsősorban a legkelendőbb európai modellnek, a Golfnak köszönhet. Ebből az ikonikus autóból július végéig 14 százalékkal több, összesen 312 ezer kelt el földrészünkön, ugyanakkor a JATO Dynamics összefoglalója szerint a Golf Sportsvan és a Tiguan szintén jól teljesített. A második és harmadik legnépszerűbb modell, a Ford Fiesta valamint a Renault Clio ugyanakkor a kilenc és hatszázalékos forgalombővülés ellenére is csupán 192 ezres illetve 186 eres darabszámot ért el július végéig. A tízes toplistán szereplő márkák közül csupán a Citroen eladásai csökkentek a múlt hónapban, de még így is 384 ezer 547-re növelte eladásait július végéig a tavalyi első hét hónap 377 ezer 837 darabjáról. A márkák sorrendjén a Volkswagent a Ford és az Opel követi. Ez utóbbi mind a júliusi mind a héthavi összesítés szerint stabil nyolc százalékos eladásbővülést ért el, és amint a JATO Dynamics elemzése megjegyzi, sokat köszönhet a Mokka népszerűségének, bár a legkelendőbb Opel továbbra is a Corsa maradt.
A Magyar Lízingszövetség közlése szerint jól áll a magyarországi piac is: az első hét hónapban 21,5 százalékkal több, 39129 személyautót adtak el, míg kishaszonjárműből másfélszer annyi, 8404 darab fogyott.
Véleménye szerint nincs jele annak, hogy az európai autópiac felemelkedése a több éves mélypontról a végéhez közeledne.
A legtöbb országban ugyanis komoly eredményeket értek el a gyártók az idei évben és különösen bíztató, hogy a legnagyobb piacok fejlődése is állandó.
Ennek alapján Gareth Hession azt várja, hogy a pozitív trend augusztusban is folytatódik, sőt, hogy az éves kiszállítási eredmények is a növekedést fogják majd tükrözni.
Véleménye szerint nincs jele annak, hogy az európai autópiac felemelkedése a több éves mélypontról a végéhez közeledne.
A legtöbb országban ugyanis komoly eredményeket értek el a gyártók az idei évben és különösen bíztató, hogy a legnagyobb piacok fejlődése is állandó.
Ennek alapján Gareth Hession azt várja, hogy a pozitív trend augusztusban is folytatódik, sőt, hogy az éves kiszállítási eredmények is a növekedést fogják majd tükrözni. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.