Jelezte: hosszú távú járatokban továbbra sem gondolkodnak, mivel ez az üzemelési forma eltér attól, amelynek alapján a légitársaság jelenleg működik. A bakui Hejdar Alijev Repülőtérre menetrend szerinti járatokkal üzemel az Austrian Airlines, a CSA cseh légitársaság, az orosz Aeroflot, az Iran Air, és a Qatar Airways is.
A keleti terjeszkedéshez némi állami segítséget is kapott a Wizz Air, hiszen tavaly április 7-én kötötték meg a magyar–azeri légügyi megállapodást és júniusban már repültek is az első gépek Azerbejdzsánba. A Magyar Turizmus Zrt. pedig 2013-ban első alkalommal vett részt az azerbajdzsáni Bakuban megrendezett AITF kiállításon. Az MT mindössze tavalytól foglalkozik kiemelten a négy orosz ajkú ország Azerbajdzsán, Kazahsztán, Üzbegisztán és Fehéroroszország új, feltörekvő piacaival, korábban nem volt fontos. A Wizz Air Budapest-Baku járata is részesült abból az 50 százalékos kedvezményből, amit tavaly június elsejétől vezetett be a Budapest Airport.
„Az útvonal alacsony árai Európa kapujává teszik Magyarországot” – indokolta korábban a bakui repülést Váradi József. Úgy kalkuláltak: évi 30 ezer utas vehet jegyet a járatra. A magyar gyökerű légitársaság azt ugyanakkor többször is leszögezte: az üzleti modellük nem változott, ha egy útvonal nem gazdaságos, akkor nem repülik tovább, nem várnak az államtól kompenzációt. A keleti célpontok azonban így is maradnak a társaság menetrendjében, hiszen például szeptember 30-án indulnak az első gépek Grúzia második legnagyobb városába, Kutaisziba. Kapacitásaik mintegy ötöde már az unión kívülre repül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.