Az első féléves összesítés 9,3 százalékos bővülést és közel 913 ezer darabos forgalomba helyezést mutat. Azonban ha kategóriákra bontva nézzük a számokat, már árnyaltabb a kép. A furgonokat ugyanis több országban veszik, mint a cukrot: júniusban 13,1 százalékkal, a hat hónap alatt 11 százalékkal bővült a piac. Ezzel szemben két hónapja 4,2 százalékkal csökkent a 3,5 - 16 tonnás teherautók értékesítése, míg a hathavi forgalom 1,6 százalékos bővülést mutat. Ugyancsak az első félévben 5,7 százalékkal csaknem pontosan 100 ezerre bővült a kamionok értékesítése, ám a hatodik hónapban már 0,7 százalékos visszaesést regisztrált az európai autóipai szövetség, az ACEA.
Az első féléves kishaszonjármű értékesítés leginkább Portugáliában, Magyarországon, Írországban valamint Görögországban lendült fel, mégpedig 60, 50, 36 és 33 százalékkal. A gyártók azonban annak örülnek, hogy a három legnagyobb piacon is nőtt a forgalom. Igaz, a franciák csak 1,5 százalékkal vettek több furgont, mint a tavalyi első félévben, de így is több mint 189 ezer kapott rendszámot. Az Egyesült Királyságban 17 százalékkal 155 ezer fölé, Németországban pedig hét százalékkal 107 ezerre nőttek az eladások.
Érdekes ugyanakkor, hogy amíg az elsősorban a nemzetközi fuvarozásban használatos kamionok féléves értékesítése Németországban 19 százalékkal 30 ezer fölé bővült, addig Franciaországban hattal 17 ezer darab alá csökkent. Nagy Britanniában pedig szokatlanul nagy, 26 százalékos volt a járműkategória darabszámesése, így június végéig csak 9800 új nyergesvontató karült az utakra.
Hazánkban három kategória együttes darabszáma 35 százalékkal 9326-ra emelkedett június végéig. Miután a Növekedési Hitelprogram továbbra is jelentősen élénkíti a kishaszonjárművek piacát, így a forgalom meghaladta a válság előtti mennyiség 70 százalékát. A nagyhaszonjármű piac esetében is szerepe van az MNB növekedési hitelprogramjának és az importőrök örömére az EURO-ötös motorokról az EURO-hatosokra való átállás – a várakozások ellenére – nem okozott visszaesést, sőt, némileg még bővültek is az eladások. Pedig tavaly annyira megnőtt a mintegy 10 ezer euróval olcsóbb EURO-ötös kamionok magyarországi eladása, hogy a kereskedők az idei első fél évre forgalomcsökkenéstől tartottak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.