„Le kell számolni azzal a tévhittel, hogy az illegális vagy olcsó szervizekben végzett javítás után az autó a korának és futásteljesítményének megfelelő állapotban van, illetve a közlekedésbiztonsági követelményeknek mindenben megfelel.
Ahhoz, hogy minden szempontból biztonságosan lehessen közlekedni a bent ülők és a többi közlekedő veszélyeztetése nélkül, olyan szervizben kell javíttatni, ahol képzett szakemberek gyári javítási technológiával, diagnosztikai és beállító műszerekkel és frissített javítási szoftverrel dolgoznak. A fogyasztóvédelmi szempontból is megfelelő műhely ugyanakkor gyári, vagy igazoltan egyenértékű alkatrészeket használ, számlát ad a munkáról és arra ezzel garanciát vállal” – mondta el Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke, hozzátéve ugyanakkor, hogy ebbe a körbe természetesen a legális, de független szervizek is bele tartoznak.A MGE elnöke szerint nem is a márkaszervizek és a függetlenek között van kibékíthetetlen ellentét. Ahogy egyre kevesebb új autó talált gazdára, természetesen csökkent a márkaszervizek forgalma is, hiszen csökkent a garancia idején történő karbantartás iránti igény is. A forgalomesés miatt a márkaszervizek jelentős része az autókereskedésekkel együtt megszűnt az elmúlt években, így a szervizek együttes kapacitása ma már nem fedezi a járműállomány alapján feltételezhető igényt. Ha figyelembe vesszük azt, hogy a lakosság igyekszik minél olcsóbban megoldani az autók karbantartását, nem is csoda, hogy ma már az adóelkerülő fekete szervizek piaci részesedése megközelíti az ötven százalékot. A függetlenek esetében más a helyzet, hiszen az Európai Unió jogrendszere alapján azok is vezethetik az autó szervizkönyvét.
„A márkaszervizt a viszonylag fiatal, legfeljebb 6-7 éves autók számára ajánljuk, illetve ha garanciális javításról van szó, vagy akkor, ha a hiba elhárításához a független műhelynek nincs diagnosztikai műszere, hiszen az összes márkához nem szerezhet be ilyet. Az „Értünk hozzá” kampányunk hátterében az áll, hogy a márkaszervizben értenek legjobban az adott márkához, hiszen a szakemberek rendszeres gyári képzésben részesülnek, szakmai versenyeken, vizsgákon vesznek részt és ők kapják meg elsőként a legújabb modellekre vonatkozó tudnivalókat” – mondta Erdélyi Péter.
A független szervizek természetesen megvásárolhatják a javítási útmutatókat illetve a márkaszervizekkel azonos összegért vehetnek részt az oktatásokon. A márkaszervizekben azonban többszáz féle célszerszám áll rendelkezésre, de ott vannak a diagnosztikai eszközök is, amelynek ára egységenként 2-4 millió forint között mozog. Ez beruházás-igényes szakma, és azok akik nem fizetnek adót, olyan versenyelőnybe kerülnek, amivel – szakértelem ide, szakértelem oda – nem tudják felvenni a versenyt a legálisan működő műhelyek.
Szervizkönyv és értéktartás
Sokan kizárólag azért járnak fekete szervizbe, mert az olcsóbb, de például a külföldről hozott használt autót vásárlók elvárják, hogy pontosan vezetett szervizkönyv is legyen hozzá. Érthető, hogy abban bízik meg a vásárló. Az MGE elnöke szerint a márkaszervizben karbantartott autók piaci értéke jelentősen meghaladja a hiányos szervizkönyvvel rendelkezők értékét. Vagyis az ilyen kocsikat hamarabb és többért lehet eladni. Így a márkaszervizekben a javításra, karbantartásra fordított költség bőségesen megtérül – hangsúlyozta Erdélyi Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.