BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erős régiós cégek

Továbbra is Lengyelország áll az élen, Magyarország pedig a harmadik helyre csúszott a régió legnagyobb cégeit összesítő lista alapján. A Mol a térség második legnagyobb vállalata

A tavalyi eredmények alapján a kelet-közép-európai térség ötszáz legnagyobb vállalata összesen 645 milliárd eurós árbevételt ért el, ami szerény, 0,2 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A lista élén szereplő első száz legnagyobb vállalat súlyát mutatja, hogy a 645 milliárd eurós összbevételnek az 50 százalékát adták – olvasható a Coface nemzetközi hitelbiztosító Top 500 című összeállításában. A felmérés az árbevétel mellett az eredményt, a létszámot, a fizetőképességet is figyelembe veszi, és az ágazatokat is sorrendbe állítja.

Az országok sorrendjében 2012-höz hasonlóan tavaly is Lengyelország állt az élen egyrészt azért mert a legtöbb nagyvállalat, összesen 148 lengyel volt. Összesített árbevételük 219 milliárd eurót tett ki, nettó eredményük pedig 6,3 milliárd euró volt. Jóllehet két éve Magyarország még a második volt, az elmúlt évi számok alapján ezt a helyet Ukrajna foglalta el, amely az egy évvel korábbinál 55 vállalattal több céggel, összesen 90 társasággal szerepel a listán.

Az ukrán vállalatok árbevétele 101 milliárd eurót tett ki, nettó nyereségük azonban csak 0,7 milliárd euró volt. Fontos azonban, hogy az Ukrajna és Oroszország között kipattant konfliktus az ukrán cégek idei teljesítményére nyilvánvalóan hatással lesz, ám ennek mértéke egyelőre kérdéses – utaltak az ukrán válságra a Coface szakértői.

Amíg az előző évi listára 66 magyar cég került föl, az idein már csak 62 szerepel. Talán ennek tulajdonítható, hogy 85,5 milliárd eurós összesített árbevételük 5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb magyar cég a Mol, amely 18,6 milliárd eurós árbevételével a második az ötszázas régiós listán.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.