A nyers és a naptárhatással kiigazított adatok egyforma növekedést mutatnak az egy évvel korábbihoz képest. A szeptember 3-án közölt első becsléssel szemben a nem élelmiszer jellegű termékek eladása javult 2,7 százalékról 3,3 százalékra, az üzemanyag eladások változatlanul 3,4 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, míg az élelmiszerkereslet 1,6 százalék helyett csak 1,5 százalékkal nőtt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene júliusban 1,5 százalékkal nőtt, az élelmiszer-kiskereskedelmen belül a forgalom döntő hányadát az élelmiszer jellegű vegyes üzletek adták, ahol az értékesítés volumene 2,3 százalékkal csökkent, miközben az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 18,4 százalékkal volt több, mint 2013. júliusban.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene júliusban 3,3 százalékkal emelkedett 2013 hasonló időszakához képest. Növekedtek az eladások a használtcikk-, a textil-, ruházati- és lábbeli-, az iparcikk jellegű vegyes-, valamint a gyógyszer-, gyógyászatitermék- és illatszer-üzletekben. A forgalom az előző évinél kisebb volumenű volt a bútor-, műszakicikk- és a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikküzletekben.
A korábbi időszakhoz hasonlóan folytatódott a bővülés az árucikkek széles körére kiterjedő csomagküldő és internetes kiskereskedelemben. Az üzemanyagtöltő állomások forgalma júliusban nőtt, volumene 3,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit, az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai júliusban 0,6 százalékkal emelkedtek.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 2014. júliusban 794 milliárd forint volt, 25 milliárd forinttal több, mint egy évvel korábban.
A KSH adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumene 2014. január-júliusban 5,6 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.