A CNBC tévécsatorna és a LA Times napilap vállalati belső körökből származó értesülésekre hivatkozó beszámolója szerint Brian Sandoval, Nevada kormányzója csütörtökön jelenti be hivatalosan a beruházásról született döntést.
A Tesla elektromos autókhoz új generációs akkumulátorokat gyártó óriásüzem 2020-tól mintegy 6500 embernek adna munkát. A beruházásért Kalifornia, Arizona, Texas és Új-Mexikó államok voltak még versenyben. A beruházásban a japán Panasonic működik közre a Tesla partnereként.
Az új üzemre nagy szüksége van a Teslának ahhoz, hogy tömegtermék-szintre tudja csökkenteni az elektromos autókba beépített akkumulátorok árát. Az akkumulátorok árának csökkentése előfeltétele annak, hogy széles vásárlói kör számára is megfizethetővé lehessen tenni az elektromos autókat. A Tesla jelenlegi modellje, a Model S az Egyesült Államokban mintegy 70 ezer dollárba kerül (53 ezer euró). A következő modellt ennek feléért, 35 ezer dollárért ígérte piacra vinni a cég 2017-től.
A "Gigafactory" nemcsak az árcsökkentés, de az elektromos autók számának jelentős növelése miatt is szükséges beruházás. Az üzem 2020-tól több akkumulátort fog előállítani, mint a jelenleg működő üzemek együttesen. A Tesla 2015 végére már negyedévente 25 ezer darabra kívánja növelni autógyártásának volumenét. Tavaly 20 ezer autót gyártott a cég, az idén pedig 35 ezer gyártását tervezi.
A magas fejlesztési költségek miatt azonban a Tesla jelenleg veszteséges. Egy megfizethető árú elektromos autókat termelő, jól működő üzleti modell az akkumulátorgyár-beruházás sikerén áll vagy bukik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.