A Facebook erejében hisznek a legtöbb kis cégnél - derül ki a Marketing112 kutatásából, melyben 2900 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketinges döntéshozót kérdeztek meg.
A nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezett vállalkozások 65 százalékánál még mindig a cégvezető foglalkozik a marketinggel, viszont stabilan növekszik a marketinges munkatársak száma is (22 százalék). „Az elmúlt 5 évet figyelembe véve ez mindenképpen jó jel. A cégvezetők végre rájöttek, hogy a cég menedzselése és a marketing operatív tevékenysége nem lehet ugyanaz szerepkör egy hatékony vállalkozásban” – egészítette ki a kutatás eredményét Miklovicz Norbert, a Marketing112 kisvállalati marketingszakértője.
2014 első felében a vállalkozások 41 százalék ítélte teljesítményét kismértékben növekedőnek. A megkérdezett cégek marketingjének három fő stratégiai iránya volt: új piacok felkutatása (49 százalék), új termék fejlesztése (41 százalék), illetve a meglévő ügyfelekkel való foglalkozás (39 százalék).
Szintén a korábbi évekkel szemben, az év hátralévő részében a cégek az új piacok felkutatásán kívül (56 százalék) inkább a több marketingre, több reklámra fókuszálnak (57 százalék).
Továbbra is vezető helyen áll a kis- és középvállalkozások online marketing eszköztárában a Facebook. Bár a 2009-es kutatás eredményéhez képest nagy a változás (akkor az e-mail marketing volt a legnépszerűbb kkv-marketing-eszköz), várhatóan a kkv-marketing-mixben sem áll meg a változás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.