Szériaállapotú Fiat Panda 1.2 és VW Golf 1.6 TDI volt az alany, és még a szakemberek is megdöbbentek a tapasztalt eltérésen. A Fiat 5,21 l/100 km-es átlagot ad meg NEDC-ciklus szerinti fogyasztásnak, ehhez képest a saját mérés 6,11 l/100 km-t eredményezett – ez 17,3 százalékos eltérés. A VW még erre is rátesz egy lapáttal: a gyár által reklámozott 3,8 l/100 km-es fogyasztáshoz képest 5,83 l/100 km lett az átlag – 53,4 százalékos az eltérés! Az Altroconsumo ezzel a bizonyítékkal a kezében be is perelte a Fiatot és a VW-t, mivel átlagos, évi 15 000 km-es futásteljesítmény mellett a Fiat Panda tulajdonosa 247, a VW Golf 1.6 TDI tulajdonosa 509 euró többlet üzemanyag-számlával számolhat.
Az autógyárak nem nyilatkoznak az ügyben, folyamatban lévő jogi eljárásról van szó. Nem biztos, hogy elítélik őket, hiszen semmi olyat nem tesznek, ami tilos lenne a NEDC-előírásaiban. Leragasztják a karosszéria illesztési hézagait a légellenállás mérséklésére, a gördülési ellenállást túlfújt abronccsal csökkentik, minden felesleges tartozékot kiszednek az autóból a tömeg csökkentése miatt, speciális olajokat használnak a motorban-erőátvitelben.
A gondot az jelenti, hogy a NEDC mérést az autók városi nitrogén-dioxid kibocsájtásának mérésére találták ki a hetvenes években, később pedig valamiért ezt kezdték el használni a CO2-kibocsájtását (és az ezzel egyenes arányban álló fogyasztás) mérésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.