Az is jellemző, hogy idén is hónapról hónapra bővült a használtimport: a januári 7162-ről szeptemberre 9123-ra emelkedett, és ez utóbbiból 5416 volt a kilenc évnél is régebbi modell. Másrészt az is érdekes, hogy egy év alatt 5 százalékot nőtt a használt autók hirdetési átlagára. A Használtautó.hu portál szerint leginkább az év elején bevezetett vagyonszerzési illeték miatt, mert az emiatt drágábbá vált import a belföldi kínálat árát is felnyomta. Ebben az évben a kisebb kategóriák esetében volt a legszámottevőbb a drágulás, míg a legnagyobb autóknál, a nagykocsiknál és a terepjáróknál egy kicsit csökkentek is a kínálati árak.
A legnagyobb mértékben, 11 százalékkal a piac legnagyobb szeletét jelentő alsó középkategóriás autók ára nőtt. A szintén komoly súllyal szereplő mini és kisautók, illetve a középkategória felsőbb szegmenseibe tartozó autók esetében 3-4 százalékos áremelkedést regisztráltak, ugyanakkor a nagykocsik 3, míg a használt terepjárók átlagosan 8 százalékkal lettek olcsóbbak, mint egy éve.
Bár a csúcson lévő euróárfolyam az év elejéhez képest némileg visszafogta a használtautó-importot, a behozatal volumene ismét havi 8-9000 darabra szökött, ami majdnem minden hónapban közel 40 százalékkal haladja meg a tavalyi szintet. Az új autók piacának bővülése is 20 százalék felett jár, így az év végére a forgalomba helyezett új autók száma akár a 70 ezret is elérheti – állapította meg a Használtautó.hu, amely azt várja, hogy e két tényező továbbra is kedvező hatással lesz a használtautó-piac forgalmára. Az átlagár növekedése ugyanakkor 2014 utolsó negyedévére már akár csökkenésbe is fordulhat.
„Nincs könnyű helyzetben, aki a hazai használtautó állomány kereskedelmével foglalkozik, mert az új autók piacának mélyrepülése miatt alig jutunk utánpótláshoz, a használtautó importőrök pedig egyre öregebb modelleket hoznak külföldről” – mondta Schiller Gábor, az újonnan négy márkát valamint a Das WeltAuto hálózaton keresztül használtakat is forgalmazó Schiller Autócsalád tulajdonosa, hozzátéve, hogy náluk a leggyakrabban a 4-8 éves minőségi autókat veszik. És amíg 2010 előtt a használtautók mintegy 60 százalékát hitelből vették, addig ma a lízinggel vásároló magánszemélyek a forgalom 15-20 százalékát teszik ki. A kereslet három árkategóriára oszlik: a másfél millió forint alatti, a 1,5 - 2,5 millió közötti, illetve az efölötti ársávban nagyon eltérő a kínálat. Előfordul, hogy a céghez olyan autót hoznak eladásra, amiről az állapotfelméréskor derül ki, hogy tulajdonosa az órapörgetők áldozata lett. Schiller Gábor szerint a visszaélések miatt egyre fontosabb, hogy a vevők ott vásároljanak, ahol garanciával értékesítik a használt autókat.
A használtautók növekvő átlagéletkorára a közelmúltban felhívta a figyelmet a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) is, megállapítva: a magánvásárlók továbbra is inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket. Viszont az importált használt személyautók több mint 70 százaléka elmúlt tíz éves, ugyanakkor ezek fele 15 évnél is régebben készült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.