BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Idén átlépheti az egymilliós álomhatárt a Skoda

A múlt héten mutatta be a Skoda a harmadik generációs Fabia ferdehátú és kombi változatát a párizsi autószalonon. A cseh márka évek óta egyenletesen növeli eladásait, és idén már közel állt ahhoz, hogy elérje az egymillió darabos álomhatárt. A hazai, valamint az orosz, kínai és indiai gyárai ugyanis együttesen 522 500 gépkocsit állítottak elő, ám Dalnoki Balázs, a Porsche Hungária Skoda márkaigazgatója arra is rámutat, hogy az orosz autóvásárlások hónapok óta egyre drasztikusabb mértékben esnek és ez befolyásolhatja a végső eredményt.

Amíg az oroszországi Kalugában lévő gyár idei teljesítménye a fentiek tükrében még kérdéses, a gyenge indiai vásárlóerő miatt a szubkontinensen eladhatatlanok a más piacokon gondtalanul eladható korszerű autók. Ott az Octavia lebutított változatát gyártják, a Laurát, az ottani Rapid név alatt pedig a második generációs Fabia szedán kivitele kapható. Kínában viszont 250 ezer Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti valamint Superb gyártása és értékesítése a cél.

„A modellpalettánk viszonylag szűkös a versenytársakhoz képest. Tömeggyártó márka lévén például a közeljövőben nem lesz kabrió a kínálatban. Viszont a Yeti mellett két év múlva megjelenik egy új SUV modell is. A piackutatási eredmények azt mutatják, hogy az egyterűek forgalma tovább csökken. Manapság pedig azok, akik magasabb üléspozíciót, variálható utasteret keresnek, a városi terepjárókat vásárolják” – mondta Dalnoki Balázs, hozzátéve, hogy az USA és Kanada kivételével gyakorlatilag mindenhol kapható Skoda – még Nepálban is van hivatalos importőr.

Magyarországra januárban érkezik meg az új Fabia-generáció, ugyanakkor a jövő év derekán lép piacra az új Superb, ami hosszában már nemigen nő, de szélesebb lesz, mint a futó modell. Ezt követően, 2016-ban mutatják be a még fejlesztés alatt lévő SUV modell, ami valamivel kisebb lesz, mint a Volkswagen Touareg. Mivel a Skoda a koreai márkákat tartja versenytársának, így az nagyobbik terepjárója a Kia Sportage-hez hasonló méretű lesz. A rákövetkező évben, 2017-ben pedig megérkezik az új Yeti is.

Az idén januárban megújult Yeti éppen a legszerencsétlenebb időben, 2008-ban került a piacra. A válság kitörése miatt összeomlott piac, valamint az, hogy a márkának korábban sosem volt szabadidő-terepjáró autója, nagyobb marketinget érdemelt volna a modell. A Yeti ugyanakkor olyan szempontból nem tipikus Skoda, hogy csomagtere nem nagyobb, mint a versenytárs modellek átlaga. A második generációé azonban már közel 500 literes lesz.
Miután a Skoda Auto 2018-ban már 1,5 millió autó gyártását tervezi világszerte, Csehországban is bővítik a termelőkapacitást. Azonban a főüzem, Mladá Boleslav a gyár területe már nagyon beépült, ezért arra készülnek hogy új technológia telepítésével, például robotokkal még 100 ezer darabbal növeljék a jelenlegi 500 ezres kapacitást.

A JATO Dynamics adatai szerint az Octavia a legkeresettebb cégautó Magyarországon. Dalnoki Balázs ugyanakkor középtávon a magánvásárlók visszatérésére számít. Az elmúlt fél évben már voltak jelei a magánemberek megújuló érdeklődésének. Olyan középkorúak fogyasztásának növekedése várható, akik az alacsony kamatszint miatt inkább tartós fogyasztási cikkekre fordítják megtakarításaikat, és ez a réteg várhatóan meg fog jelenni az autópiacon is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.