A múlt héten mutatta be a Skoda a harmadik generációs Fabia ferdehátú és kombi változatát a párizsi autószalonon. A cseh márka évek óta egyenletesen növeli eladásait, és idén már közel állt ahhoz, hogy elérje az egymillió darabos álomhatárt. A hazai, valamint az orosz, kínai és indiai gyárai ugyanis együttesen 522 500 gépkocsit állítottak elő, ám Dalnoki Balázs, a Porsche Hungária Skoda márkaigazgatója arra is rámutat, hogy az orosz autóvásárlások hónapok óta egyre drasztikusabb mértékben esnek és ez befolyásolhatja a végső eredményt.
Amíg az oroszországi Kalugában lévő gyár idei teljesítménye a fentiek tükrében még kérdéses, a gyenge indiai vásárlóerő miatt a szubkontinensen eladhatatlanok a más piacokon gondtalanul eladható korszerű autók. Ott az Octavia lebutított változatát gyártják, a Laurát, az ottani Rapid név alatt pedig a második generációs Fabia szedán kivitele kapható. Kínában viszont 250 ezer Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti valamint Superb gyártása és értékesítése a cél.
„A modellpalettánk viszonylag szűkös a versenytársakhoz képest. Tömeggyártó márka lévén például a közeljövőben nem lesz kabrió a kínálatban. Viszont a Yeti mellett két év múlva megjelenik egy új SUV modell is. A piackutatási eredmények azt mutatják, hogy az egyterűek forgalma tovább csökken. Manapság pedig azok, akik magasabb üléspozíciót, variálható utasteret keresnek, a városi terepjárókat vásárolják” – mondta Dalnoki Balázs, hozzátéve, hogy az USA és Kanada kivételével gyakorlatilag mindenhol kapható Skoda – még Nepálban is van hivatalos importőr.
Magyarországra januárban érkezik meg az új Fabia-generáció, ugyanakkor a jövő év derekán lép piacra az új Superb, ami hosszában már nemigen nő, de szélesebb lesz, mint a futó modell. Ezt követően, 2016-ban mutatják be a még fejlesztés alatt lévő SUV modell, ami valamivel kisebb lesz, mint a Volkswagen Touareg. Mivel a Skoda a koreai márkákat tartja versenytársának, így az nagyobbik terepjárója a Kia Sportage-hez hasonló méretű lesz. A rákövetkező évben, 2017-ben pedig megérkezik az új Yeti is.
Az idén januárban megújult Yeti éppen a legszerencsétlenebb időben, 2008-ban került a piacra. A válság kitörése miatt összeomlott piac, valamint az, hogy a márkának korábban sosem volt szabadidő-terepjáró autója, nagyobb marketinget érdemelt volna a modell. A Yeti ugyanakkor olyan szempontból nem tipikus Skoda, hogy csomagtere nem nagyobb, mint a versenytárs modellek átlaga. A második generációé azonban már közel 500 literes lesz.
Miután a Skoda Auto 2018-ban már 1,5 millió autó gyártását tervezi világszerte, Csehországban is bővítik a termelőkapacitást. Azonban a főüzem, Mladá Boleslav a gyár területe már nagyon beépült, ezért arra készülnek hogy új technológia telepítésével, például robotokkal még 100 ezer darabbal növeljék a jelenlegi 500 ezres kapacitást.
A JATO Dynamics adatai szerint az Octavia a legkeresettebb cégautó Magyarországon. Dalnoki Balázs ugyanakkor középtávon a magánvásárlók visszatérésére számít. Az elmúlt fél évben már voltak jelei a magánemberek megújuló érdeklődésének. Olyan középkorúak fogyasztásának növekedése várható, akik az alacsony kamatszint miatt inkább tartós fogyasztási cikkekre fordítják megtakarításaikat, és ez a réteg várhatóan meg fog jelenni az autópiacon is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.