BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mesterhármas: idén is a Ford motorja az első

Zsinórban harmadszor nyerte el a Ford 1.0 EcoBoost motorja az Év motorja, vagyis az International Engine of the Year 2014 díjat, ráadásul a kék oválos turbómotor az 1,0 liter alatti kategóriában is győzelemre vitte. Az 1,0-1,4 literesek és az 1,4-1,8-asok között is megismétlődtek a tavalyi eredmények, hiszen a 76 tagú zsűri ezúttal is a VW kettős feltöltésű 1,4-esét és a PSA-BMW 1,6-os benzines turbómotorját tartotta a legjobbnak. Az 1,8-2,0 literesek mezőnyében viszont új győztes született, méghozzá a Mercedes 2,0 literes AMG motorjának képében, amely a legjobb új motornak járó díjat is elvitte.

A 2,0-2,5 literesek között továbbra sincs igazi ellenfele az Audi öthengeres 2.5 TFSI-jének, míg a 2,5-3,0 litereseknél a BMW 3,0 benzines turbója vitte a prímet. A 3,0-4,0 literes egységek esetében a McLaren 3,8 literes V8-asa ezúttal sem talált legyőzőre, míg a 4,0 liter feletti kategóriában tavalyhoz hasonlóan Ferrari győzelem született, igaz ezúttal nem a V12-es, hanem a 4,5 literes, V8-as egységet (468 Italia, 458 Speciale) díjazták, amely egyúttal a legjobb nagyteljesítményű motor szegmensben is első lett. A „zöld” motorok értékelésében az elektromos hajtású Tesla 422 lóerős egysége kapta a legtöbb pontot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.