„A turizmusról és a vendéglátásról szóló törvénytervezetet a kormány első olvasatban megtárgyalta, és rögzítette, hogy a törvényt csak azt követően lehet benyújtani országgyűléshez, ha elkészül az ágazat fejlesztésének irányait hosszú távon meghatározó turizmus koncepció. Csak a dokumentum elfogadását követően, a kormány állásfoglalásától függően kezdhető meg a törvénytervezet átdolgozása, véglegesítése, közigazgatási és társadalmi egyeztetése” – közölte lapunkkal a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Tavaly szeptemberben még lehetségesnek tartotta a tárca, hogy novemberben a parlament elé kerülhet a jogszabály, azóta azonban nincs új időpont. Hozzátették: a Magyar Turizmus Zrt. feladata továbbra is Magyarország megújult kínálatának sikeres piacra vitele, és hatékony nemzeti marketinggel az értékesítés ösztönzése. Az MT Zrt. és az Agrármarketing Centrum egy cégben, de önálló szervezeti egységként működik a jövőben is, az új vezérigazgató, Faragó Péter feladata a gazdaságos működtetés mellett a két terület promóciós tevékenységének összehangolása. A cég gazdasági hátterét és keretrendszerét pedig alapvetően a költségvetési törvény garantálja.
„Törekszünk a turisztikai célelőirányzat kiadási tételeinek minél pontosabb nevesítésére és a nemzetközi marketingre a jövőben még nagyobb hangsúlyt helyezünk. A hazai költségvetési források mellett a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusban uniós pályázati támogatásokat is felhasználhatunk majd, a fejlesztések így folyamatosak lesznek” – magyarázta a tárca. Az ágazat szereplői szerint a legfőbb tennivalók a turizmusban: az erőteljesebb nemzeti marketingtevékenység, az idegenforgalmi adóbevételek visszaforgatása és gyorsabb vízumpolitika.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.