BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több utast fogad a budapesti repülőtér

Ha az év utolsó két hónapjában is jól teljesít a budapesti repülőtér, akkor meglehet az évi 9 millió utas. Varsóban már most túlszárnyalták ezt a határt

Október végéig már közel 8 millió utast regisztráltak a budapesti reptéren, így még mindig van esély az évi 9 milliós küszöb átlépésére. A Budapest Airport (BA) azt közölte lapunkkal: az ősz második hónapjában 843,5 ezer utast regisztráltak, ami 7 százalékkal több, mint 2013 októberében. Az első tíz hónapban pedig összesen 7,7-7,8 millió utas fordult meg Ferihegyen. Ebben az adatban már az Emirates naponta közlekedő dubaji járata is szerepel.

Ez a 843 ezer utas minden idők második legnagyobb októberi eredménye, a rekord 2011-ben született, akkor 845,8 ezernél állt meg a számláló. A rekord hátterében elsősorban a Malév teljesítménye állt, a nemzeti légitársaság szeptember után októberben is kiemelkedő eredményt ért el az átszálló utasok szegmensében. Akkoriban dinamikusan növekedett a hosszútávú járatok forgalma is, ami elsősorban az American Airlines naponta közlekedő New York-i járatának volt köszönhető.

A légitársaságok közben már a 2015-ös nyári menetrenden dolgoznak. Nem kevesebb, mint 60 ezer ülőhellyel bővíti a kínálatot például az Air France a Párizs-Budapest járatán a jövő évi nyári menetrendben. Az újabb járatot a francia légitársaság 131 személyes Airbus A318-asokkal teljesíti a felújított párizsi Charles de Gaulle repülőtérre.

A Budapestről kora este induló járat számos, észak- és dél-amerikai, valamint afrikai úti cél felé kínál remek átszállási lehetőséget Párizson keresztül. „A Budapestről kora este visszainduló negyedik járatra komoly érdeklődés mutatkozhat elsősorban a businness utazók körében, akik számára most már mind Párizsból, mind Budapestről lehetőség nyílik egy napon belül oda-vissza utazni üzleti megbeszélésekre” – mondta Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője.

A varsói Chopin reptérnek az ötödik egymást követő hónapban már nem sikerült átlépnie az egymilliós határt: az októberi 917 ezer utas azonban így is 8,5 százalékos növekedést és rekordot jelent. Ez alig 30 ezerrel kevesebb, mint a budapesti augusztusi adat. Ebből ráadásul 772 ezer utas hagyományos légitársaságra váltott jegyet és csak 145 ezret hoztak össze a fapados légitársaságok. Lengyelországon belül 106 ezren utaztak, a nemzetközi járatoknak pedig 811 ezer utasa volt.

Összességében pedig 9,1 millió utasnál tart a lengyel főváros. Varsóban a charter piac is élénkebb a budapestinél. Májustól szeptemberig több mint egymillió utast regisztráltak. A leglátogatottabb ország Görögország volt Törökország és Spanyolország előtt. A top úti cél Antalya volt 118 ezer utassal, de Rodosz, Hurghada, Heraklion és Bodrum is népszerű volt a lengyelek körében.

Ráadásul legalább öt charter légitársaság közül választhatnak az utazási irodák: a legnagyobb forgalmat az Enter Air (340 ezer utas) és a Travel Service (253 ezer) bonyolította. A szezon csúcspontja augusztus volt, amikor a charter utasok száma elérte a 260 ezret. A LOT pedig már bejelentette a téli menetrendjét, így repülnek például a Dominikai Köztársaságba, Kubába, Mexikóba, Tanzániába, Dél-Afrikába és Vietnámba is. A Smartwings pedig már elkezdte az értékesítést a Kanári-szigetekre.

Sok a magyar Horvátországban

A nyári hónapok után ősszel is a legnagyobb növekedési arányt mutatják Horvátországban a magyar vendégadatok, még októberben is több mint harmadával nőtt az adriai államban a magyar vendégéjszakák száma – mondta a Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti képviseletvezetője. Marin Skenderovic kifejtette: az év első tíz hónapjában a tíz legjelentősebb küldő állam közül a Magyarországról érkezők száma emelkedett arányaiban a legjelentősebben. Október végéig több mint 383 ezer magyar turista 2,1 millió vendégéjszakát töltött Horvátországban, ami a múlt évi hasonló időszakával összevetve 9,7 és 9,6 százalékos bővülés.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.