BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ilyen még nem volt: a 2-es Active Tourer a BMW elsőkerekes autója

A BMW volt olyan bátor, hogy némiképp feladja eddigi elveit, és abszolút új fába vágja a fejszéjét.

Amikor 2009-ben kezdetét vette a bajorok „kompakt családi egyterű” projektje, vélhetően tisztában voltak vele, hogy a járműkoncepció, a keresztirányú motorbeépítés és pláne a fronthajtás sokaknál kiveri a biztosítékot. Nos, az alsó-középkategória prémium modelljei közé érkező újdonsággal kapcsolatban lehet fanyalogni (ezt alighanem csak a fanatikus BMW-rajongók teszik), eljön azonban majd az a pillanat, amikor a főként E30/E36/E46-os 3-as hívek már családapaként élik mindennapjaikat – éppen ők lesznek a márkahű vevőkör képviselői.

Az Active Tourer tulajdonképpen attól lehet biztos a dolgában, hogy nem képvisel szélsőségeket; amit viszont tud és kínál, azt magas színvonalon teszi. Erőssége tehát, hogy nincs gyengesége, hacsak a háromhengeres motorral értendő 7,3 milliós alapárat nem tekintjük annak.

A BMW minőséget és a hozzá passzoló erőt sosem vesztegették aprópénzért, így itt sem teszik. 136 lóerővel indul a lista, alapáron jár egyebek mellett a start-stop rendszer, az ECO PRO módot is tudó Driving Experience menetdinamikai menü, a könnyűfém felnik, a bőr sportkormány, a körkörös légzsákrendszer, a fedélzeti számítógép és a 100 wattos, 6 hangszórós hifi is.

A fejlesztés során természetesen a maximális helykihasználás és a műszaki finomhangolás is kulcsszerepet kapott. A térkoncepció és a variációs lehetőségek stílusos köntösbe bújtak, ennek köszönhetően az Active Tourer is büszke BMW lehet, amelynél nem kell tartani a fronthajtás hátrányos erőhatásaitól. Utóbbit a futómű felépítése (elöl szimpla ágyazású lengőkar, hátul multilink), valamint a kormányszervó elektromechanikájának kalibrálása garantálja.

Visszakanyarodva a térkihasználáshoz, az Active Tourer utastere ésszerűen és könnyen átrendezhető: az anyósülés támlája teljesen előrebillenthető (+62 600 Ft), a 40:20:40 osztású hátsó ülés tagjai egymástól függetlenül tologathatók, támlájuk dőlésszöge állítható. Az alaphelyzetben 468 litert kínáló csomagtér 1510 literig bővíthető, opcióként pedig elérhető a láblendítésre reagáló Smart Opener funkció (Komfortbejutás: 128 500 Ft).

Sajnos a dél-tiroli menetpróbára el sem hozta a BMW az alapot jelentő háromhengeres benzines turbót, így kíváncsiságom egyik fő pontja megválaszolatlan maradt. Az esővel fűszerezett, szándékosan kanyargós hegyi szakaszokra komponált útvonalon a 2,0 literes turbódízel 150 lóerős (18d) manuális váltóval társított verziójával kezdtem. A hangja úgy 70-80 km/óráig kissé tolakodó, e felett azonban kisimul, nagy nyomatéka korai felkacsolásokat is lehetővé tesz, a változatos szakaszon mért 5,0 liter körüli fogyasztási átlag pedig dicséretet érdemel. Családi utazóautóként nyilván a gázolajossal választanám, és egyből áldoznék is a plusz 8 liternyi térfogatot kínáló nagyobb üzemanyag tartályra. 29 700 forint nem sok érte (bár egy kicsit érthetetlen megoldás), így legalább biztos összejönne az 1000 kilométeres hatótáv.

A folytatás a 231 lóerőt prezentáló 25i jelű benzinmotoré volt, ezzel a kettős leömlésű (Twin-scroll) turbóssal csapattunk fel a Timmelsjoch hágóra! Alapból csendesen susog, a fordulatszám emelkedésével azonban acélosabbá válik a hangja – ahogyan egy kisfiúból férfi lesz. A hozzá kapcsolt 8 fokozatú automata észrevétlenül dolgozik, ami azért is említésre méltó, mert a hosszirányú motorbeépítésű, hátsókerekes márkatársakkal szemben ezt az egységet nem a ZF-től, hanem a fronthajtás terén nagy tapasztalatokkal bíró Aisintől vásárolja a BMW. A japán sebességváltó egyebek mellett a Volvo palettájáról lehet már ismerős.

A szerpentinen pazar társ volt a 225i Active Tourer, a 350 Nm-es nyomaték kellő rugalmasságot biztosított, a szűk kanyarokból kigyorsítva csak extrémebb gázadás mellett lehetett azonosítani némi hajtási befolyást. Hétköznapi használatban szinte abszolút észrevétlen marad a márka hagyományaival szembe helyezkedő fronthajtás, a kormányzás komfortos, de ahhoz kellőképpen direkt áttételezésű, hogy kacskaringózás közben se felejthessük el, hogy BMW-t vezetünk.

A kecskeméti ellenfél: Mercedes-Benz B-osztály

A 2-es Active Tourernek tulajdonképpen egyetlen piaci riválissal kell számolnia, ez pedig

a Kecskeméten készülő Mercedes B-osztály. A prémium gyártók közül egyedül a stuttgarti csillagosok tudnak felmutatni családi egyterűt, amelynek hossza (4359 mm), tengelytávja (2699 mm), és csomagtere (486 l) is parányit felülmúlja a BMW ide vonatkozó paramétereit.

Az alapverziót (B 180) 1,6 literes benzines turbómotor hajtja, csúcsteljesítménye 122 lóerő, vételára pedig 7 066 280 forint.

a Kecskeméten készülő Mercedes B-osztály. A prémium gyártók közül egyedül a stuttgarti csillagosok tudnak felmutatni családi egyterűt, amelynek hossza (4359 mm), tengelytávja (2699 mm), és csomagtere (486 l) is parányit felülmúlja a BMW ide vonatkozó paramétereit.

Az alapverziót (B 180) 1,6 literes benzines turbómotor hajtja, csúcsteljesítménye 122 lóerő, vételára pedig 7 066 280 forint. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.