Az 1987-es Toyota-háborút követően már nem jelent meglepetést, hogy civil járművekkel harcolnak az egymással szemben álló felek. A Közel-Keleten jelenleg dúló harcokban például előszeretettel használnak bérautókat a harchoz, mindkét oldalon. Már vagy 30 törökországi, autókölcsönzéssel foglalkozó cég jelezte a hatóságoknak, hogy több autójukat is ellopták, egészen pontosan 473 autó után nyomoz a rendőrség.
A tolvajok számára ez egyszerű pénzkereseti lehetőség, kibérelik az autót pár napra, majd a török-szíriai határhoz hajtanak vele, ahol aztán átkelnek a szomszédos országba. Ott aztán az első érdeklődőnek eladják az autót annak, aki többet fizet érte: a szíriai rezsim, a lázadók, vagy épp az iraki ISIS. Hasan Said Yuksekbas nagyban űzte az autó-csempészetet, több autókölcsönzőt is rávett arra, hogy hitelre vásároljanak 4x4-es járműveket (pickupokat és terepjárókat egyaránt), amelyeket aztán ő, mint üzletember persze rögtön visszabérelt tőlük. Pár hónapon át rendben fizette a bérleti díjakat, de csak addig, amíg a második hullámban kért autók meg nem érkeztek; ekkor aztán nem jött több bérleti díj, az autóknak meg nyoma veszett – a GPS-jeladókat egyszerűen kiszerelték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.