JÁRMŰPIAC A Datahouse adatai szerint október végéig 79 905 külföldről hozott használtkocsit helyeztek forgalomba hazánkban, ami 38,8 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. „Amíg a használt import négy éve az összes behozatal mintegy 30 százalékát adta, tavaly előtt már elérte az újautó-eladások szintjét, idén pedig várhatóan közel 60 százalékban járul hozzá a személyautó-állomány bővüléséhez” – mondta Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője, aki szerint valójában ez az arány akár a kétharmadot is elérheti, mivel az eladott új autók egy része re-export révén gyorsan kikerül a hazai állományból.
A behozott autók közel 59 százaléka 10 évnél idősebb, így csábító a lehetőség, hogy az ember 1-1,5 millió forintért hozzájuthat egy Audihoz egy Volkswagenhez vagy egy BMW-hez. Azonban tíz éves kor fölött a költséges javítások gyakran pénztemetővé teszik az olcsón vett gépkocsit. Egy idős autó műszaki állapotának szinten tartása sokba kerül, ugyanakkor nem értéknövelő tényező. Különösen igaz ez az ismeretlen előéletű, leggyakrabban pörgetett kilométerórás import autók esetében – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója, hozzátéve, hogy a szükségesnél kevesebb ráfordítással karbantartott autó akár életeket is veszélyeztethetnek. Ahogy a szakszerű átvizsgálás nélkül piacra kerülő autók áradatával, úgy sok esetben a fiatalabb kocsik érkezésével sem lehetünk kibékülve. A piaci tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy az 1-5 éves kocsik esetében igen jelentős méretet ölt az áfacsalás útján behozott gépjárművek száma. Az erre szakosodott vállalkozások 1-2 köztes tulajdonos beiktatásával az EU-ban nettó számlával megvett autóból bruttó számlásat „gyártanak”, így 27 százalékos árelőnyre tesznek szert a piaci versenytársakkal szemben – mondta el Frank György.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.