Az ember nem nagyon tudja felfogni azokat az összegeket, amelyet az autórajongók az árveréseken kipengetnek egy-egy veteránért. Persze itt nem arról van szó, hogy találkozókra járnak a hétvégente bütykölt géppel.
A manapság igen gyakran rizikósnak számító pénzügyi befektetéseket próbálják kiváltani ezzel. Továbbra is a Ferrari márkában látják a jelentős értéknövekedés lehetőségét, de ezzel együtt is túlzás, hogy a 2014-es évben értékesített 10 legdrágább autó közül 9 az olasz gyár terméke, és csak a lista utolsó helyére fért be egy Ford. S annak ellenére nem lankad a befektetési kedv, hogy már arról hallani elemzőktől, hogy nem tarthat a végtelenségig a drágulási hullám, és hamarosan jöhet az árcsökkenés.
A ranglista élén található Ferrari 250 GTO ára például 8,6 millió dollárral, vagy 30 százalékkal haladta meg az eddigi csúcstartóért fizetett összeget – a rekorder 1954-es Mercedes W196 ezüstnyíl versenyautót még 2013-ban értékesítették.
A top 10-es lista összértéke 17 százalékkal haladja meg a 10 legdrágább veterán árát. De nem csak pompa jellemzi ezt az exkluzív, luxus szegmenst; itt is akadnak ugyanis problémák, úgymint például a rendezetlen tulajdonviszony a lista harmadik helyén szereplő Ferrari 375 Plus esetén, ami miatt per is indult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.