A Toyota a konszernhez tartozó márkákkal együtt 2014-ben 10,23 millió, a Volkswagen konszern márkái pedig együtt 10,14 millió autót értékesítettek. A rangsorban a harmadik, a General Motors 9,9 millió autót adott el tavaly.
A Volkswagennek megvan az esélye, hogy eladásainak minimális növelésével az idén átvehesse a világpiaci vezető szerepet a Toyotától. Szakértői elemzések szerint ugyanis az áfa megemelése miatt a Toyota eladásai Japánban az idén akár kilenc százalékkal is visszaeshetnek. A Toyota minden ötödik autót a belföldi piacon értékesíti.
Amennyiben a Toyota legnagyobb piacai, az amerikai és a kínai is lassabban növekednek majd az idén mint tavaly, a külföldi eladások növekedése nem tudni kiegyenlíteni a belföldi eladások csökkenését. Mindezeket figyelembe véve a Toyota az idén a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákkal együtt valószínűleg 10,15 millió autót fog értékesíteni.
A Volkswagen még nem tett közzé értékesítési előrejelzést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.