Többek között Volkswagen Golf és a Toyota Auris kétszámjegyű eladásnövekedésének köszönhetően az ágazat elérhette a 3 millió darabos eladási szintet 2014-ben, ebben az évben azonban az IHS Automotive előrejelzése szerint 2,9 millió alá eshetnek a nagyobb kompakt modellek eladásai. A visszaesés oka, hogy idén – a tavalyi évvel ellentétben – egyetlen jelentős modellt sem mutatnak be ebben a kategóriában, amely versenyre kelhetne az olyan, prémium típusokkal, mint az Audi A3 vagy a szubkompakt terepjárókkal, mint a Renault Captur.
A kompaktok adják az eladások száma szerinti második legnagyobb kategóriát az európai autóeladásokat tekintve, hiszen csak a legkisebb, szubkompakt típusokból adnak el többet a kontinensen. A Volkswagen csoport igen jól teljesített, hiszen négy személyautó márkájával a kompakt kategória összes eladásainak mintegy felét érte el tavaly.
A tavalyi évben regisztrált fellendülést a Seat Leon, a Peugeot 308 és a Skoda Octavia vezette az értékesítés 60, 59, illetve 27 százalékos növelésével. Eközben a kategória régebbi versenyzői veszítettek piacukból, az Opel (Vauxhall) Astra 9 százalékot, a Renault Mégane 10 százalékot bukott a JATO Dynamics adatai szerint.
A Skoda hivatalos véleménye szerint a közepes méret és a kompakt közé pozícionált Octavia elsősorban a családok körében népszerű, míg kisebb, ferdehátú változata, a Rapid éppen a Volkswagen Polótól hódíthat el vásárlókat; Németországban a modell ára alacsonyabb, mint egy kisebb, belépő szintű felszereltségű Polóé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.