Meghosszabbítja nyitva tartását a svéd IKEA bútoráruházlánc magyar érdekeltsége a vasárnapi zárva tartási kötelezettség hatályba lépésével egyidőben – mondta lapunknak VargaNagy Eszter az IKEA Magyarország PR felelőse. Hozzátette, a tárgyalások jelenleg is zajlanak, de abban már megegyeztek, hogy a vasárnapi szünnap miatt esetlegesen kieső bevételt csak a nyitvatartási idő kitolásával tudják megelőzni.
A belső működés átszervezése és a nyitvatartási idő módosítása mellett döntött az IKEA Magyarország a parlament által decemberben elfogadott vasárnapi pihenőnap bevezetése után. A budaörsi, valamint a zuglói áruház dolgozóira továbbra is teljes mértékben számítunk – mondta VargaNagy Eszter. Hozzátette: a vállalat az elbocsátások elkerülése érdekében is döntött a nyitva tartás meghosszabbítása mellett. A házhozszállítást nem érinti a vasárnapi zárva tartás, mivel a szállítást végző cég nem az IKEAhoz tartozik, csupán csak szerződés köti a két céget egymáshoz.
A harmadik, Soroksáron épülő IKEA előkészítésével kapcsolatban VargaNagy elmondta: az építési területet megvették, de további hatástanulmányokra és egyéb engedélyekre is szükség van ahhoz, hogy a beruházás elkezdődjön. Az áruház építésének megkezdése és a nyitás időpontja még bizonytalan, nincs kitűzött dátum.
A további fejlesztésekkel kapcsolatban kiemelte, az IKEA a webáruházak magyarországi indulását is tervezi, amire a magyar vásárlóknak még várni kell még egykét évet. Jelenleg NagyBritanniában és Írországban tesztüzemben működnek a webáruházak. Ha ott zöld lámpát kap a rendszer, akkor nagy esély van rá, hogy legkésőbb 2017ben hazánkban is elinduljon online szolgáltatásunk tesztelése.
A tegnap közzétett számok szerint az IKEA globálisan rekord árbevételt ért el, melyben Magyarország kiemelkedő szerepet játszott. A svéd áruházlánc az északamerikai piacon és Európában is sikeresen javította pénzügyi mutatóit. A cég tájékoztatása szerint Magyarországon, Kínában és Oroszországban érték el a legnagyobb fejlődést.
„A magyarok szívesebben költekeznek, mint pár éve, ez azzal magyarázható, hogy a gazdasági válság éveiben elhalasztották a nagyobb beruházásokat, melyeket a többség most tud bepótolni. A számok megerősítettek minket abban, hogy érdemes volt a termékválaszték palettájának kiszélesítése és fejlesztésekbe fogni” mondta VargaNagy Eszter.
A 2014. augusztus 31én véget ért üzleti évben az IKEA 29,29 milliárd euróra növelte bevételét az azt megelőző 28,5 milliárd euró után. A vállalat nyeresége 0,4 százalékos éves növekedéssel 3,33 milliárd euróra emelkedett, 1,7 milliárd eurót költött új boltokra és bevásárlóközpontokra, a két magyarországi áruházzal együtt 27 országban 315 üzlete van az IKEAnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.