Amíg 2013-ban együttesen sem érte el a hetvenezret az újonnan utakra került személyautók és kishaszonjárművek száma, addig 2014-ben november végéig 75 350 darabot helyeztek forgalomba, az idén pedig további erősödésre számítanak a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete tagvállalatai.
Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy 2015-ben több mint 100 ezer új kishaszonjármű és személyautó is elkelhet, miután a növekedés tartósnak látszik. Az autópiac a válság okozta 70 százalékos visszaesés után lassan magához tér és Eppel János szerint erre utal az is, hogy az elmúlt években körülbelül felére szűkült magyar autókereskedői hálózat karcsúsodása megállt, de a növekedéshez még jelentősebb piacbővülésre lenne szükség.
A Porsche Hungaria a Volkswagen konszern márkáit (Audi, Skoda, SEAT és VW) forgalmazó kereskedőhálózata a válság miatt 30 százalékkal zsugorodott, így jelenleg 81 vállalkozás 150 kerekedést és 175 szervizt működtet. A társaság regionális központként a környező országokban mintegy 12 ezer járművet értékesített, így összesen mintegy 35 ezer eladott autóval a térség legjelentősebb forgalmazója. Idehaza pedig november közepére minden márka elérte az előző évi forgalmat: amíg 2013-ban egész évben 20 702 autót szállított ki a cég a kereskedőinek, 2014 első 11 hónapjában több mint 21 ezret. Ezzel a Porsche Hungaria magyarországi piaci részesedése 25 százalékos.
A cég budaörsi alkatrészbázisa, a 22 ezer négyzetméteres Parts Center Budapest mintegy 100 millió euró értékben forgalmazott az év végéig, ennek kétharmadát Albánia, Bulgária, Macedónia, Szerbia, Románia és Ukrajna szervizeinek szállította. A Porsche Hungaria Kft. árbevétele 260-270 milliárd forint körül lesz.
Miután az elmúlt években nem javult a helyzet a „fekete” szervizek területén, az autós érdekképviseletek erőteljes lobbitevékenységet és kampányt terveznek a feketegazdaság visszaszorítása, valamint az autóforgalmazás és -javítás színvonalának emelése érdekében.
A javaslatok között szerepel egyebek között a hivatalos központi gépjármű kártörténet nyilvántartás bevezetése, a használtautó-importnál a számlaadási kötelezettség bevezetése, valamint a járművek forgalomból kivonásának szigorúbb szabályozása.
A Porsche Hungaria használtautó-kereskedelmi üzletága, a Das WeltAuto márkaigazgatója, Frank György elmondta: támogatják a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete valamint az Autós Nagykoalíció elképzelését. E szerint az importot végző társaságok kizárólag gépjármű-behozatallal és a hozzá tartozó regisztrációs tevékenységgel foglalkozhatnának. Ezáltal az általános forgalmi adó útja követhetővé válna, és nem lehetne összemosni egyéb gazdasági tevékenység áfa-vonzatával. Ezeket az importőr vállalkozásokat havi áfa-bevallásra kötelezhetnék, így nem tudnának nagyobb adótartozással.
Emellett követelmény lehetne a három havi áfa-biztosíték letét vagy bankgarancia formájában. Szintén segítené az autókereskedelem kifehérítését, hogy az áfa befizetése előtt ne lehessen forgalomba helyezni a gépjárműveket.
Használt kocsira nem veszünk fel hitelt
„A vásárlók többsége inkább az öregebb, ámde egy összegben kifizethető gépkocsikat preferálja, pedig már sok jó, kizárólag forint alapú hitelajánlat várja a vevőket. Ráadásul a hitel segítségével jobb állapotú, biztonságosabb s kevésbé környezetszennyező autóval járhatunk” – mondta Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója, hozzátéve, hogy olyan hitelajánlatot kell kiválasztani, ahol fix törlesztő részletet kínálnak, hiszen így 3-5 évvel később sem érheti kellemetlen meglepetés a vásárlót a növekvő törlesztés miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.