KISKERESKEDELEM Továbbra is nagy a magyar fogyasztók vásárlási kedve a legutóbbi tizenkét hónap trendjei alapján: az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma ugyanis értéke alapján 5 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig néggyel a 2013 decembere és 2014 novembere közötti időszakban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva – közölte a Nielsen piackutató vállalat. Az eladott érték alapján átlag felett bővült a legnagyobb forgalmú tíz kategória piaca között például a sajt, a tejföl, a vodka, és a praliné, amely 10-10 százalékos emelkedést produkált, de az energia- és sportitalok kategóriája már 16 százalékkal bővült. Mennyiség szempontjából kétszámjegyű növekedést regisztráltak például a praliné (11), energia- és sportitalok (12) és a chips (15 százalék) bolti eladásában. A Nielsen kutatása szerint az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja nem nőtt: az eladott érték alapján a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok stabilan tartják 26 százalékos piaci részesedésüket, ahogyan a 201-400 négyzetméteres üzletek 8 százalékos mutatója sem változott. Viszont a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya 30 százalékról 28-ra csökkent, míg a 401-2500 négyzetméteres csatorna súlya 36-ról 38 százalékra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.