A közleményben a munkaadó képviselője hangsúlyozza: folyamatos tárgyalásban állnak a volt Volán társaságok munkaadói és munkavállalói érdekképviseletei.
"A Volán társaságok integrációja során a munkáltatók és a szakszervezetek ismét bebizonyították kompromisszumkészségüket. A létrejött közlekedési központok menedzsmentjei és szakszervezetei számára a soron következő feladat a 2015. évi bérmegállapodások megkötése" - áll a közleményben.
A volt volánbuszosokat, 18 ezer munkavállalót képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) hétfőn az alágazati bértárgyalás 4. fordulóját követően azt közölte: országos demonstrációra készül, ha nem sikerül megállapodniuk a béremelésről.
Baranyai István, a KKSZ elnöke az MTI érdeklődésére elmondta: 6,5 százalékos béremelést kértek a munkáltatótól, amiből 4,5 százalékos bérfejlesztés minden állománycsoportra vonatkozna, további 2 százalékos emelés a régión belüli bérfeszültségek kezelésére szolgálna. Hozzátette: tavaly sikerült megállapodni, akkor 3 százalék fölötti béremelés volt az ágazatban.
A szakszervezetek szerint most az gátolja a megegyezést a munkáltatói képviseletekkel, hogy a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt (MNV) ragaszkodik az úgynevezett tervezési irányelvekhez, amelyek szerint a 2014. évi bértömeg nem emelkedhet idén.
Felidézték: a 2015-ös minimálbérről, a garantált bérminimumról, valamint keresetnövelési ajánlásról megegyeztek a munkavállalók és a munkáltatók képviselői a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF) ülésén, amit Magyarország kormánya nevében Varga Mihály írt alá. Baranyai István elmondta: mivel a munka törvénykönyve vonatkozik a közlekedési szakszervezetekre, nem a közszférához, hanem inkább a versenyszférához tartozónak tekintik magukat. "A piacról élünk, termelő tevékenységet végeznek az autóbuszvezetők, versenyezni kell a feladatokért" - fogalmazott a KKSZ elnöke.
Kedden sztrájkbizottság megalakítását jelentette be a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ), mivel a munkáltató a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. dolgozóinak nem emel bért, amit a SZAKSZ felháborítónak és a szakszervezet számára elfogadhatatlannak tart - közölte az érdekképviselet az MTI-vel. A munkáltató hangsúlyozza, hogy az alágazati bértárgyalásokat követően kíván javaslatot tenni, és a helyi kollektív szerződésben is február 28. a bértárgyalások záró időpontja.
Dobi István, a SZAKSZ elnöke az MTI-nek elmondta: kitűzték a sztrájk időpontját is, március 23-ától március 28-áig, és hamarosan elkezdődnek az egyeztetések az elégséges szolgáltatásról. Az érdekképviselet a közlekedési társaság több mint 2000 dolgozóját képviseli.
Horváth Zoltán megbízott jogi és humánpolitikai igazgató, a munkáltató részéről a tárgyaló delegáció vezetője kedd este, a helyi bértárgyalás második fordulóját követően az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. vezetése az alágazati szinten folyó bértárgyalás lezárása után, az ott meghatározott mértéket figyelembe véve kíván javaslattal élni a 2015. évi bérfejlesztésről.
A munkáltatói delegáció vezetője közleményében azt írta: a helyi munkavállalói érdekképviseleti szerveknek azt javasolják, hogy várják meg az alágazati bértárgyalások lezárását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.