A Design Terminál 2014 őszi mentorprogramja keretében a pályázó 55 vállalkozás közül kiválasztott 5 induló céget készített fel a befektetés befogadására és a nemzetközi piacra lépésre. Az öt vállalkozás - a The Four (divatmárka), az Anna Daubner (divatmárka), a Plié by Atelier (hajtogatható bútor), a Position Collective (bútor) és a Hard Body Hang (street workout eszközök) - a záróeseményen mutatkozott be, és beszélt további terveiről.
A program fél éve alatt a 11 mentor 120 órányi időben foglalkozott a mentoráltakkal, és az iparjogvédelem, az üzletfejlesztés, a márkaépítés, valamint a tőkebevonás területén segítették az öt céget, amelyek külföldi szakkiállításokon való megjelenésre is lehetőséget kapnak.
Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminál főigazgatója kiemelte, hogy a Design Terminál a vállalkozásokat központba állítva szeretné segíteni a kreatív ipart. Az intézmény 2014-ben indította el inkubációs programját, amellyel hozzá szeretne járulni a kreatívipari szereplők vállalkozási ismereteinek megalapozásához, szeretné segíteni azok hazai és nemzetközi piacra lépését, illetve a szakmai befektetők megtalálását.
A főigazgató elmondta, hogy évente mintegy 400 vállalkozás veszi igénybe szolgáltatásaikat, így például a konzultációt, a befektetési mediációt, vagy kér segítséget nemzetközi vásárokon, szakkiállításokon való megjelenéshez. Hozzátette, hogy ezzel ők is információhoz jutnak arról, mik a vállalkozások nehézségei, tipikus problémái, hol van szükségük segítségre. Hozzáfűzte, hogy a Design Terminál kutatási részlege elemzi is ezeket az adatokat.
Ács Zoltán, az inkubációs program vezetője hangsúlyozta: jelenleg sokkal több a tehetséges kreatívipari vállalkozó, és sokkal többen képesek megfelelni a nemzetközi elvárásoknak Magyarországon mint 5 vagy 10 évvel ezelőtt, emellett pedig több a befektető, a kockázati tőke is a piacon. A kreatív ipar az elmúlt években 8-12 százalékkal bővült, ami nagy eredmény.
Mindezt a növekedést úgy érte el a szektor, hogy az ellátási lánc elemei ad hoc módon kapcsolódnak egymáshoz, nem áll össze egy lánccá például a startup vállalkozó, a gyártó vagy a designer. Ács Zoltán szerint ez azt mutatja, hogy nagy növekedési potenciál van a szektorban. Kifejtette, hogy bár a vállalkozások jó visszajelzéseket kapnak termékükről egy-egy szakvásár, nemzetközi kiállítás után, azonban az értékesítésben nem sikeresek, mert hiányoznak az ehhez szükséges kompetenciák. A mentorprogram célja épp ezért, hogy menedzsment-kompetenciákat adjanak a vállalkozók kezébe, és hogy "összehozzák" őket a befektetőkkel, így segítve a külföldi piaci megjelenést.
Ács Zoltán emlékeztetett arra, hogy március 1-jéig várják a vállalkozók jelentkezését a következő mentorprogramra. A 2015-ös őszi szemeszterben kibővül a pályázók köre: a technológia és az urbanisztika területén működő cégek jelentkezését is várják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.