Az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági szervezete, az NHTSA 2,12 millió – az elmúlt évtizedben készült – Acura, Dodge, Jeep, Honda, Pontiac és Toyota visszahívását rendelte el amiatt, hogy a Honda szerint a Takata légzsákja halálos balesetet okozott két hete Texasban.
Eddig hat halálesetet hoztak összefüggésbe a japán gyártó légzsákjaival és a Reuters becslése szerint világszerte 24 millió autónál rendeltek el cserét 2008 óta. A mostani visszahívás körülbelül egymillió Toyota és Honda modellt érint, de a Honda már eddig is megérezte a Takata-ügy hatását. Észak-Amerikában a márka csökkentette a folyó üzleti évre vonatkozó árbevételi és profitprognózisát. A december végén zárult harmadik negyedévben ugyanis 37 százalékkal 684,8 millió dollárra esett az üzemi eredmény. A Honda eddig 14,3 millió gyártmányában cserélte ki a légzsákot, ebből 9,8 milliót az Egyesült Államokban.
A Honda alelnöke, Tecuo Ivamura ugyan nem ismertette a csere költségeit, az Automotive News szerint a március végén záruló üzleti évre 416,9 millió dollárt különített el a minőséggel kapcsolatos költségekre, egyebek mellett a hibás légzsákok cseréjére. A vásárlók nem fordultak el a Hondától, hiszen az elmúlt évben a tavaly előttinél egy százalékkal több, 1,54 millió kocsit adott el a márka.
Ami a magyarországi gyárat illeti, a korábbi tervekkel ellentétben az év végéig nem adták át hivatalosan a 2013 októberében alapított Takata Safety Systems Hungary kft. miskolci gyárát. Az amszterdami székhelyű Takata International Finance B.V. tulajdonában lévő társaságnál a gyártósorokat telepítik, illetve folyik a munkaerő-felvétel. Az autóipari biztonsági berendezéseket, egyebek mellett légzsákokat is gyártó cég több mint 20 milliárd forintos beruházásával ezer új munkahelyet létesít a borsodi megyeszékhelyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.