Kizárólag megszakítható kapacitást kínál fel, ezen belül az importra napi 4,8 millió köbmétert, a belföldi szállításra óránként 200 ezer köbmétert, ez utóbbi szintén napi 4,8 millió köbmétert jelent.
A tesztüzemhez a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal engedélye nem szükséges, a hivatali – továbbá a bányakapitánysági és az uniós – jóváhagyással csak a kereskedelmi üzemhez kell a szállítási rendszerüzemeltetőnek rendelkeznie. A kereskedelmi üzemnek ez év január 1-jén kellett volna megindulnia, de ennek a hivatalos közlések szerint műszaki és adminisztratív akadályai voltak.
Orbán Viktor miniszterelnök a vezeték múlt évi avatásán hangsúlyozta, hogy a majdani üzembe helyezés lehetőséget ad arra is, hogy több gázt juttathassunk Szlovákiába. A napokban ezzel szemben azt jelezte, hogy Magyarország (a magyar állam) nem adja tovább az orosz gázt Ukrajnának. (Ettől persze magánkereskedők továbbadhatják, meg is teszik: az e heti napi kivitel közel 5,8 millió köbméter.)
Az interkonnektor a térségünket átszelő, még csak részeiben kiépült észak-dél gázfolyosó részeként lehetővé teheti, hogy az érintett országok a meglévőtől eltérő irányból és forrásból juthassanak földgázhoz, azzal egymás között is kereskedhessenek, és szükség esetén egymást kisegíthessék. Igaz, ehhez még meg kell építeni a folyosó két végére tervezett, cseppfolyóst gázt fogadó létesítményeket és a szlovák-lengyel interkonnektort is. Magyarország többirányú gázellátása érdekében lehetővé kell tenni a Horvátország és Románia felőli, érdemi importot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.