Allan kinevezésével teljessé vált a vezetőcsere a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat legfelső irányítási szintjein. A vállalat új vezérigazgatója, Dave Lewis szeptemberben lépett be.
A Tesco - amely a brit magánszektor legnagyobb foglalkoztatója 320 ezer alkalmazottal - rendkívül nehéz, visszaeső értékesítéssel, könyvelési botrányokkal és bűnügyi vizsgálatokkal súlyosbított évet tud maga mögött.
A cég október 23-án jelentette be, hogy előzetesen kalkulált nagy-britanniai eredményeit összesen 263 millió fonttal (110 milliárd forinttal) becsülte túl.
Ez ráadásul felfelé korrigált adat, amikor ugyanis a téves eredményszámítás gyanúja a nyár végén először felmerült, még 250 millió fontos túlbecslésről volt szó.
A Tesco szeptember végén indított átfogó vizsgálatot a Deloitte könyvvizsgáló cég bevonásával annak kiderítésére, hogy miként lehetett ilyen mértékben elnézni a láncolat által a piacnak kiadott eredménybecslést.
Október végén a súlyos csalási bűncselekmények felderítésére szakosodott brit nyomozóhatóság (Serious Fraud Office, SFO) bűnügyi eljárást indított a Tesco negyedmilliárd fontot meghaladó eredménykalkulációs hibájának ügyében.
A botrányok kirobbanása nyomán jelentette be távozási szándékát az előző elnök, Sir Richard Broadbent, akit márciustól a most kinevezett John Allan vált.
Az új vezérigazgató, Dave Lewis már meghirdette a teljes gazdálkodási fordulat programját. Ennek jegyében a cég első lépésként a következő néhány hétben bezárja 43 veszteséges nagy-britanniai üzletét, és törli további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését.
Brit sajtóértesülések szerint a Tesco a külföldön tervezett leépítésekkel együtt tízezer alkalmazottjától készül megválni.
A vállalat köztes eredményjelentése szerint a január 3-ával zárult 19 hétben a nagy-britanniai értékesítés - azonos eladótérre, üzemanyag-forgalmazás nélkül számolva - 2,9 százalékkal csökkent éves összevetésben. Ez már javuló eredmény, mivel a tavalyi második negyedévben még 5,4 százalékos éves visszaesést mértek.
A külföldi érdekeltségek közül Magyarországon a január 3-áig tartó 19 hétben 2,5 százalékkal, az időszak átlagán belül a karácsonyi szezonban 4,2 százalékkal nőtt a Tesco forgalma a cég néhány hete Londonban közzétett időközi beszámolója szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.