BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem túlságosan optimisták a magyarországi nagyvállalatok

Egyre kevesebb hazai nagyvállalat látja úgy, hogy idén nőni fog az árbevétele, ráadásul ők is szerényebb tempóval számolnak, mint korábban – derül ki a negyedévente elvégzett K&H nagyvállalati növekedési index kutatás legfrissebb adataiból.

2014 elején még a nagyvállalatok 52 százaléka számított bevételei növekedésére, az év végére viszont ez az arány 39 százalékra esett vissza, és a stagnálást várók kerültek többségbe, 56 százalékos aránnyal.

A nagyvállalatok jelenleg átlag 2,75 százalékos árbevétel-növekedéssel terveznek – közölte Peter Roebben, a K&H Vállalati üzletágának vezetője. (A GfK Hungária Piackutató Intézettel együttműködve készített felmérésbe 550, évi kétmilliárd forintnál nagyobb árbevételű cég döntéshozóját vonják be.)

A cégek nem bíznak belföldi értékesítésük bővülésében: az év során 41-ről 32 százalékra csökkent az e téren javulásra számító cégek aránya, ezzel párhuzamosan pedig a várt bevételnövekedés átlagos mértéke 3,3-ról 2,5 százalékra zsugorodott.

Az exportértékesítéssel kapcsolatban viszont javul a tendencia: az előző negyedévi 28 százalékról 33 százalékra emelkedett a nagyobb exportárbevételre számító vállalatok aránya, 63 százalékuk pedig stagnálást vár. Összességében a külpiaci értékesítésből átlag 3,2 százalékos árbevétel-növekedést terveznek, szemben az elmúlt negyedévi 2,4 százalékkal. A kedvezőbb exportvárakozásokat Peter Roebben szerint vélhetően az magyarázza, hogy a nagyvállalatok bíznak az unió gazdaságának élénkülésében.

A profitvárakozásokat illetően kedvezőbb a kép: az előző negyedévi 1,8 százalék után most 2,2 százalékos eredménynövekedésre számítanak a cégvezetők (2014 elején még 2,4 százalékot vártak). A nagyobb profitra főként a 10 milliárd forint éves árbevételt meghaladó cégek számítanak: 42 százalékuk vár jobb eredményeket, míg a 10 milliárd alattiak körében ez az arány csupán 32 százalék.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.