Családi vállalkozásként kezdődött a 90-es évek elején a Süel története. A cég akkor még nagykereskedőknek forgalmazta saját tervezésű kötött és pamut ruháit, a gyártásnak azonban nem minden eleme volt mindig saját kézben.
Az áttörést meglepő módon éppen a gazdasági válság hozta: „édesanyám nagy álmodozó, és én is az vagyok. Nagyon sok vidéki kereskedő – tízből úgy hét – zárt be 2008-ban, és ezzel egy fontos láb kidőlt alólunk. Ki kellett találnunk, merre tovább. Volt egy víziónk, alapvetően nem a piaci igényt néztük, meg akartuk teremteni azt” – meséli Csillag Zsuzsi, a Süel vezetője, tervezője. Ő egy multinacionális céget hagyott ott a nagy tervért.
Felülvizsgálták a termékeiket, kibővítették a fonalpalettát, és elsősorban a tervezésre, a magas minőségű gyártásra koncentráltak. A fiatalos irányt vették célba, és eltökélték, hogy megváltoztatják azt a gondolkodást, ami szerint a kötött ruha ódivatú, egyenviselet és kizárólag ősszel vagy télen hordható.
A válság miatt a budapesti Váci utca környékén is sorakoztak az üres bolthelyiségek. Csillag Zsuzsi megkereste az egyik üzemeltetőt, és pop up store-t bérelt. Ez egy olyan speciális konstrukció, amelyben a bérlő nem hosszú távra, hanem mindössze 1-2 hétre köt szerződést, és időről időre meghosszabbítja azt egészen addig, amíg az üzlethelyiség üres.
Az ötlet bevált: egyre több magyar és külföldi turista tért be különleges belső terű üzletbe. Az első Süel márkabolt ma is működik a Fashion Streeten, 2013-ban pedig újabb üzlet nyílt az Árkád, tavaly pedig a Mammut bevásárlóközpontban. „Ezzel lefedtük a fővárost” – mondja a tervező, aki egyszemélyben a Süel marketingjéért, egyre bővülő csapatáért, valamint a teljes egészében Magyarországon zajló gyártásért is felel. A vállalkozásnak kiskereskedelmi partnerhálózata is van, sőt, Szlovákiában már franchise partnerük működik. Kuvaitban online árusítják a Süel ruháit és szaúd-arábiai üzletek is érdeklődnek már. Csillag Zsuzsi most Ausztria felé nyitna, például külföldi piacra lépést segítő pályázatok segítségével.
A Süelnél szinte mindenki törzsvásárló. A siker titka, hogy folyamatosan figyelik – és kérik – a vásárlói visszajelzéseket, igényeket. Kívánságlistát működtetnek, és szinte mindenkit személyesen ismernek a boltokba betérők közül. „Minden eladónk közvetlen, rendkívül jól felkészült, segítőkész, proaktív. Borzasztó nagy hangsúlyt fektetünk az atmoszférára is, és ez az, ami hiányzik a butikokból. Naponta kapjuk a bókokat. Az emberek szeretnek itt lenni, jó érzik magukat, és végül elvisznek három pulóvert. Nagyszülők, férfiak is”– teszi hozzá a cégvezető. Szerinte a magyar nők nyitottak az újdonságokra, és már korántsem gondolják, hogy a kötött nagyanyáink divatja.
A vásárlóknak konkrét, kreatív és sokrétű elképzelései vannak, az igények ugyanakkor fel is kelthetők. „Meg kell mutatni, hogy mit lehet ebből kihozni. Az én feladatom, hogy segítsek az igényeknek megjelenni. Működik” – mondja Csillag Zsuzsi, aki nem csak a nemzetközi divattrendeket követi folyamatosan, de a fonal- vagy gyapjúkiállításokról sem hiányozhat.
„Nem vettünk fel hitelt, és nem pályázati pénzekből terjeszkedünk, így nincs semmilyen függőség. A szüleim még a kilencvenes években beszerezték az igazán tőkeigényes dolgokat és folyamatosan minden pénzt visszaforgattak a vállalkozásba. Jelenleg az üzletek bérleti díja a legnagyobb költség. Az elképzelésünk az, hogy mindegyik üzletnek ki kell termelnie a sajátját” – magyarázza a cégvezető.
A következő időszakban nem az üzletek számát növelnék, hanem a termékskálát szélesítenék. Az online értékesítés bevezetésére egyelőre nincs kapacitásuk, ahogy a férfi kollekció kidolgozására sem – pedig igény volna rá. „Én a kis lépések művészetében hiszek. Élvezem, amit csinálok, és ez nagyon fontos” – mondja Csillag Zsuzsi.
A Facebook segítségével több mint tízezer embert érnek el – és aktivizálni is sikerül őket. Ez derült ki azon a jótékonysági akción is, amikor az évek során összegyűlt prototípusokat, mintadarabokat árusították ki, a bevételt pedig a nők elleni erőszak ellen küzdő Patent Jogvédő Egyesületnek ajánlották fel.
A Facebook segítségével több mint tízezer embert érnek el – és aktivizálni is sikerül őket. Ez derült ki azon a jótékonysági akción is, amikor az évek során összegyűlt prototípusokat, mintadarabokat árusították ki, a bevételt pedig a nők elleni erőszak ellen küzdő Patent Jogvédő Egyesületnek ajánlották fel. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.